Tagi
armada chorągiew CWM CWM ZHP w Gdyni drużyna drużyny festiwal Gdynia harcerze instruktorzy jacht jachty Jamboree kadry KHDWiŻ konferencja kurs kursy morze mundury muzyka narada patenty pilot polesie prawo projekt PZŻ regaty rejs rejsy rozporządzenie s/y ZAWISZA CZARNY s/y ZJAWA skauci specjalności sport spotkanie stopnie szantowiązałka szanty szkolenie Teliga warsztaty wodniacy wyprawa zhp zlot łódź żeglarstwo

Rozszerzamy nabór na kurs wykorzystania radaru i ARPA - poziom operacyjny

27.01.2012, 6:40:00 (1743 odsłon) Więcej wpisów tego autora

Logo CWM Logo Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
Zespół Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP oraz Centrum Wychowania Morskiego ZHP w Gdyni informują, że ruszył nabór do drugiej grupy dydaktycznej specjalistycznego kursu wykorzystania radaru i ARPA - poziom operacyjny. Zwiększenie liczby uczestników wynika z dużego zainteresowania szkoleniem.

 

Druga grupa zostanie dołączona do kursu, jeśłi zgłosi się minumum 7 osób. Zgłoszenia można przesyłać do 7 lutego 2012 roku na adres pilot[at]lodzka.zhp.pl.
 
Szkolenie odbędzie się w dniach od 20 do 24 lutego w Gdyni. Liczy się kolejność zgłoszeń.



Kurs skierowany jest do wszystkich, którzy:

  • mają ambicje w przyszłości pełnić funkcję kapitana lub zastępcy kapitana s/y ZAWISZA CZARNY II – takie uprawnienia są wymagane u kapitana statku oraz ułatwiają odbycie stażu na tym statku.
  • poważnie podchodzą do żeglarstwa morskiego, których to ciekawi i którzy być może wykorzystają taką wiedzę w przyszłości.

Preferowani są czynni instruktorzy Specjalności Wodnej i Żeglarskiej ZHP oraz członkowie Ruchu Przyjaciół Harcerstwa - kadra oficerska harcerskich rejsów s/y ZAWISZA CZARNY II.

Przewidywany przebieg kursu

Zajęcia trwają 5 dni, od 20 do 24 lutego 2011 roku. Odbywać się będą w Studium Doskonalenia Kadr Akademii Morskiej w Gdyni. Kurs kończy się wydaniem certyfikatu.
Noclegi wszystkim zainteresowanym udostępnia CWM w Gdyni (w bazie hotelowej lub kubryku statku ZAWISZA CZARNY).

Zgłoszenia

Chętni proszeni są o przesyłanie zgłoszeń na adres pilot[at]lodzka.zhp.pl. Grupa szkoleniowa może liczyć od 10 do 12 osób, stąd liczba miejsc ograniczona - liczy się kolejność zgłoszeń.

Szczegóły

Cele kursu

Zapoznanie uczestników kursu z:

  • podstawami prawnymi instalacji i wykorzystania radarów na statkach morskich
  • wymaganymi parametrami eksploatacyjnymi radarów nawigacyjnych
  • budową oraz zasadami działania i obsługi radaru
  • zasadami wykorzystania radaru do zapobiegania zdarzeniom i w nawigacji
  • wpływem warunków zewnętrznych na możliwości wykrywacze radaru
  • zasadami sporządzania nakresu i meldunku radarowego
Liczba godzin
  • wykład - 31
  • ćwiczenia - 35
  • razem - 66
Maksymalna liczebnośc pojedynczej grupy szkoleniowej
  • grupa wykładowa: 10-12 osób
  • grupa ćwiczeniowa: 2 osoby przy jednym urządzeniu radarowym oraz na jednym mostku szkolnym
Uwagi

Do certyfikatu potrzebne jest 1 zdjęcie.

Zgłoszenia i pytania można przesyłać na adres pilot[at]lodzka.zhp.pl

Ocena: 0.00 (Głosów: 0) | Oceń ten tekst |
Tagi: szkolenie   kurs   chorągiew   CWM   kadra   Łódzka   ARPA   radar  
Komentarze są własnością ich autorów. Twórcy serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za ich treść.

Autor Wątek
panwac
Wysłano: 23.02.2012, 19:41  Uaktualniono: 23.02.2012, 19:41
Webmaster
Dołączył: 01.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 849
 Odp.: Rozszerzamy nabór na kurs wykorzystania radaru i ARP...
No i się dzieje - łącznie w kursie uczestniczą 22 osoby (a jednak żeglarze chcą się kształcić).

Kurs jest świetny - znakomici wykładowcy na zajęciach z teorii skutecznie (i z właściwa dozą ironii oraz humoru) potrafią przekonać, że żaden sprzęt nie zastąpi człowieka i oleju w głowie (o instynkcie samozachowawczym nie wspominając).

A symulatory, to prawdziwa bajka! I świetna zabawa, szczególnie teraz, gdy po wielu godzinach ćwiczeń zaczęło nam się udawać unikać kolizji w pełnej zgodzie z prawidłami zachowania na morzu. Co prawda wcześniej też nikt z nikim się nie "zderzył", ale liczy się elegancja i brak nerwowej atmosfery na "mostku".

Jutro dzień prawdy - symulowana pełna wachta, a potem egzamin. trzymajcie kciuki>