Kontynuuję wątek ogólny wykorzystania CWM. Co z zakresu pularyzacji i organizacji działań wodnych ZHP może znaleźć się w tej grupie. Jak to rozwinąć?
a) kursy dla animatorów kultury marynistycznej, obejmujące możliwie szeroką gamę zagadnień (taniec, muzyka, bębny, prace z linami i włóczkami, rysunek, malarstwo, projektowanie graficzne - np. logotypy, stemple, manewrowanie łodzią i jachtem, budowa jachtu itd.), najlepiej powiązanych ze sprawnościami, uatrakcyjniających pracę z dziećmi, b) kursy drużynowych wodnych, c) kursy kadr wodnych ZHP d) konferencje specjalnościowe, w tym międzynarodowe? d) inne - jakie?
Kilka sezonów temu odbywały się Warsztaty szkutnicze. Mniej się tam uczyło (stricte), a więcej pracowało, ale pośredniość to przecież jedna z cech harcerskiej metody wychowawczej. Zawsze coś zostało w głowie...
Popularyzować trzeba nie tylko poprzez organizowanie wydarzeń, ale również trzeba zadbać o promocję tychże warsztatów czy kursów - czyli strony internetowe, a nawet czasem papierowe ulotki. im większa promocja przedsięwzięć tym większa szansa, że weźmie w nich udział więcej ludzi, co od razu daje CWM pewną opinię w różnych stronach naszego pięknego kraju ;)
Święte sowa - dlatego kursy przesunąłem do szkolenia kadr... młodszych? a tu już tylko popularyzacja w czystym brzmieniu, czyli ostatni proponowany obszar działania CWM o tytule:
Promocja wizerunku i historii CWM i ZC •inicjowanie lub tworzenie warunków do organizacji ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji i narad o tematyce wodnej i żeglarskiej, •organizacja lub patronat nad marynistycznymi wydarzeniami kulturalnymi (konkursy plastyczne i fotograficzne, turnieje wiedzy marynistycznej, festiwale młodych talentów, itp.), •współpraca z Muzeum Morskim i Muzeum Harcerstwa – przygotowanie opracowań i prezentacji obejmujących: ◦poczet ludzi morza (zasłużonych kapitanów i działaczy, którzy przyczynili się do rozwoju CWM i specjalności wodnej ZHP), ◦słynne jachty harcerskie, ◦spektakularne przedsięwzięcia (rejsy, wyprawy, regaty); •stała ekspozycja w CWM, prezentująca dorobek centrum i specjalności wodnej, •ekspozycja obwoźna, prezentowana podczas wydarzeń związanych z kulturą marynistyczną, •promowanie harcerskich nazwisk w Alei Ludzi Morza w Gdyni, •stworzenie filmoteki harcerskiej specjalności wodnej i żeglarskiej, •wydawanie i dystrybucja ŻEGARZA, •dbałość o wizerunek poprzez: ◦odwołanie etyki i etykiety jachtowej i żeglarskiej i ceremoniału morskiego oraz ich kultywowanie, ◦opracowanie kolekcji strojów (koszulki, polary, drelichy, czapki) umożliwiających jednolity i schludny wygląd załóg pływających w rejsach jednostkami CWM; •inspirowanie wydań kolekcji numizmatycznych z harcerskimi jachtami i żeglarzami, •poprzez współpracę z Marynarką Wojenną i Akademią Morską udostępnianie przybliżanie zagadnień związanych z obronnością i morską preorientacja zawodową, •odpowiadanie na potrzeby społeczne: inspirowanie powstawania wydawnictw okolicznościowych, gier, śpiewników, modeli jachtów itp.