Tagi
armada chorągiew CWM CWM ZHP w Gdyni drużyna drużyny festiwal Gdynia harcerze instruktorzy jacht jachty Jamboree kadry KHDWiŻ konferencja kurs kursy morze mundury muzyka narada patenty pilot polesie prawo projekt PZŻ regaty rejs rejsy rozporządzenie s/y ZAWISZA CZARNY s/y ZJAWA skauci specjalności sport spotkanie stopnie szantowiązałka szanty szkolenie Teliga warsztaty wodniacy wyprawa zhp zlot łódź żeglarstwo

Indeks forum


Indeks forum » Wszystkie wpisy




Odp.: Okazja nabycia praktyki morskiej prawie bez ponoszenia kosztów (czerwiec-lipiec 2017)
#1
Webmaster
Webmaster


Wygląda na to, że załoga się skompletowała. Zapowiada się bardzo przyjemne pływanie.


Wysłano: 16.06.2017 11:45
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Okazja nabycia praktyki morskiej prawie bez ponoszenia kosztów (czerwiec-lipiec 2017)
#2
Webmaster
Webmaster


Olbia

Sezon się rozkręca - kolejna okazja popływania po Morzu Śródziemnym, tym razem prawie bezkosztowo!

  • Jacht: slup ok. 9 m. 
  • Start: okolice Olbia (Sardynia) - 25-26.06.2017 
  • Meta: okolice Valetta (Malta) 
  • Czas trwania: 8-14 dni w zależności od warunków pogodowych. 
  • Dystans: ok. 470 Nm. 
  • Planowana trasa: Olbia - Arbatax - [opcja: okolice Cagliari] - Marettimo, Favignana, Trapani lub Marsala (Sycylia) - Porto Empedocle lub San Leone Bagni - [opcja: Raganzino] - Valetta (Malta)

Agrigento, fot. Piotr Nowacki

  • Kapitan: hm. Piotr PanWac Nowacki 
  • Koszty: brak kojowego, opłat portowych i opłat za paliwo! 
    • jedna osoba: składka na własne wyżywienie 100 euro/rejs  - przeloty pokryte przez organizatora do wysokości 300 euro (warunek: patent jachtowego sternika morskiego lub doświadczenie morskie i patent żeglarza jachtowego)
    • pozostali: koszty dojazdu/powrotu plus składka na własne wyżywienie w wysokości j.w.
  • Przykładowe najniższe ceny przelotów (dane z 12.06.2017):
    • Warszawa-Olbia (25.06) - ok. 144 euro
    • Malta-Warszawa (4,6 lub 8.07) - 90-150 euro
  • Atrakcje: przyroda i zabytki sięgające wiekiem starożytności plus sporo intensywnej żeglugi.

Liczy się kolejność zgłoszeń i posiadane doświadczenie. 
Kontakt: panwac[at]tlen.pl
ZAPRASZAM


Wysłano: 12.06.2017 11:51

Edytowany przez panwac dnia 12.06.2017, 18:20:49
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Odp.: Pierwsza transza rejsów morskich "po kosztach" w 2017 roku
#3
Webmaster
Webmaster


Przyjmowanie zgłoszeń zakończone. 


Wysłano: 01.06.2017 13:53
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Pierwsza transza rejsów morskich "po kosztach" w 2017 roku
#4
Webmaster
Webmaster


Regaty w Falmouth, fot. Piotr Nowacki

Mamy początek sezonu, a wraz z nim nowe możliwości wzięcia udziału w rejsach morskich bez nadmiernego drenowania kieszeni i portfeli. Dokładniej, bez płacenia za miejsce na jachcie (trzeba jedynie dojechać i zrobić zrzutkę na jedzenie, porty i paliwo).

Pierwsza okazja pojawia się już w ostatnich dniach maja - to trasa z hrabstwa Hampshire do Merseyside w Wielkiej Brytanii. 500 mil intensywnej żeglugi po wodach Kanału Angielskiego i Atlantyku z zauważalnymi prądami i sporym skokiem pływu może być dobrym wprowadzeniem w sezon żeglarski.

Alicante, fot. Piotr Nowacki

Druga możliwość, to udział w wyprawie biegnącej dookoła Europy, ze startem w Chorwacji i metą w jednym z krajów w bliskim sąsiedztwie Polski. Początek około 5 czerwca. Trasa o długości ponad 3600 mil zajmie kilkadziesiąt dni, dlatego, w zależności od liczby chętnych, będzie dzielona na etapy. 

Wstępne zgłoszenia zbieram do wtorku 23 maja na PW.


Wysłano: 20.05.2017 13:10

Edytowany przez panwac dnia 22.05.2017, 11:32:06
Edytowany przez panwac dnia 12.06.2017, 10:36:18
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Odp.: Rejs do serca Andaluzji (Alicante-Cartagena-Malaga)
#5
Webmaster
Webmaster


Okazja dla harcerzy z opłaconą składką - możliwość wzięcia udziału w tym rejsie jedynie po kosztach (około 130-160 składki burtowej). Warunek: zgłoszenie do mnie na mail panwac@tlen.pl


Wysłano: 01.06.2016 12:15
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Rejs "na drugą stronę" (Malaga-Gibraltar-Faro-Lizbona)
#6
Webmaster
Webmaster


Słoneczne Baleary

Zapraszam na rejs klasycznym, drewnianym jachtem w ramach wieloetapowej wędrówki po morzach: Bałtyckim, Północnym, Śródziemnym i Oceanie Atlantyckim. Rejs nietypowy, bo z dwóch części (choć gorąco zachęcam do wzięcia udziału w całości).
Zaczynamy w Maladze, skąd ruszymy na zachód. W zależności od pogody, przy sprzyjającym wietrze, spróbujemy dotrzeć na róg Afryki, do Ceuty. W kolejnym skoku dopłyniemy do Gibraltaru; jeśli w porcie będzie tłok, zaparkujemy w nieodległym Barbante. Po drodze możemy jeszcze zawinąć do Kadyksu oraz Faro. A dalej długi (z jednym opcjonalnym portem po drodze) skok do Lizbony i wędrówki zabytkowymi tramwajami.
Trasa umożliwia realizację stażu na wodach pływowych wymaganego na stopień kapitana jachtowego.

  1. Terminy (w Faro jest możliwość dołączenia do załogi lub zejścia z pokładu):
    • 2.07 godz. 1400 - 10.07.2016 godz. 1000
    • 10.07 godz. 1400 - 16.07.2016 godz. 1000
  2. Koszty (dla harcerzy, za całą trasę):
    • kojowe (dla harcerzy z opłaconą składką!!!): 1200,-/osobotydzień.
      Obejmuje pobyt na jachcie, opiekę kapitana i ubezpieczenie NNW i KL; cena nie zawiera opłat "bytowych" (porty, paliwo, wyżywienie) oraz dojazdu,
    • składka jachtowa: od 140-200 euro/rejs do nieskończoności (w zależności od apetytu) - środki na opłacenie portów, paliwa i wyżywienia (kapitan nie partycypuje w kosztach),
    • dojazd - we własnym zakresie.
  3. Jacht: klasyczny, drewniany, 45-stopowy jol, po generalnym remoncie w 2011 roku.
    • Długość 14,20m
    • Szerokość 3,72m
    • Zanurzenie 2,15m
    • Powierzchnia żagli 80m2
    • Liczba koji 10,
    • Liczba łazienek: 1
  4. Pytania: +48 606880078
  5. Zgłoszenia: panwac[at]tlen.pl
Atrakcje regionu
Malaga

Malaga

Miasto urodzin Pablo Picassa. Miejsce zostało początkowo skolonizowane przez Fenicjan kilka wieków przed naszą erą. Podbite następnie przez Kartaginę, po II wojnie punickiej przeszło we władanie Rzymu (w tym czasie następuje gwałtowny rozwój Malacitanum - ważnego punktu traktu Via Herculea/Via Augusta, łączącego Kadyks z Barceloną i Rzymem; z tego okresu pochodzi teatr rzymski,będący najstarszym tego typu zabytkiem w Hiszpanii). Od VI w. we władaniu kolejno Bizancjum, Wizygotów, a potem Muzułmanów (od roku 716 aż do XV w.).
Ostatnie kilka wieków, to naprzemienne okresy rozwoju i upadku miasta, wywoływane czynnikami naturalnymi, epidemiami i wojnami. Warto poświęcić nieco czasu na zobaczenie Alcazaba (twierdzy, wybudowanej przez Rzymian i przebudowanej w IX w.przez Maurów), teatru rzymskiego, zamku Gibralfaro („góra z latarnią morską”, ruiny zamku z XIV w.), budowanej z przerwami od 1528 do 1783 roku, lecz nigdy nie ukończonej katedry, szeregu kościołów i muzeum Pablo Picassa.

Ceuta

Ceuta, to eksklawa na terenie Maroka - jedna z dwóch ostatnich posiadłości Hiszpanii w tym kraju. Podróż promem z wybrzeży Hiszpanii do nadmorskiego miasta-twierdzy trwa czasem mniej niż godzinę - leży ono dokładnie naprzeciw Gibraltaru, niecałe 20 km od wybrzeży Hiszpanii. Ceuta usytuowana jest na głęboko wysuniętym w morze półwyspie i stanowi najbliższy Europie afrykański port.

Gibraltar

Gibraltar

Brytyjskie terytorium zamorskie na południowym wybrzeżu Półwyspu Iberyjskiego, u wyjścia Morza Śródziemnego na Ocean Atlantycki; zajmuje powierzchnię 6,55 km², od północy graniczy z hiszpańską prowincją Kadyks. Jest to ostatnia kolonia w Europie, administracyjnie należąca do Wielkiej Brytanii. Pod względem powierzchni należy do najmniejszych terytoriów świata.

Kadyks

Białe Miasto. Na uwagę zasługują tu katedry Parroquía de Santa Cruz z dwiema wieżami i katedra Nueva, w której można podziwiać zabytkowe monstrancje oraz wieża widokowa Torre Tavira - umieszczona na szczycie camera obscura daje możliwość przyjrzenia się oddalonym zabytkom z nietypowej perspektywy.

Faro

Portugalskie Faro, stolica Algavre, to spokojne miasto z piaszczystymi plażami i pięknymi zabytkami. Do najciekawszych budowli należy katedra Se, łącząca w sobie style gotycki, renesansowy i barokowy oraz kościół Igreja Nossa Senhora do Carmo, wewnątrz którego znajduje się Kaplica Kości. Dużą atrakcją jest też otwarty codziennie targ Mercado Municipal - to tutaj można posmakować lokalnych specjałów.

Lizbona

Lizbona

Lizbona – stolica i największe miasto Portugalii, położone w zachodniej części Półwyspu Iberyjskiego, nad rzeką Tag przy jej ujściu do Oceanu Atlantyckiego. Słynie z muzyki fado i żółtych tramwajów. Pagórkowate ukształtowanie terenu daje okazję do podziwiania pięknych panoram miasta wraz z jego urokliwą architekturą. Będąc w Lizbonie warto zobaczyć takie słynne zabytki jak Zamek św. Jerzego, Torre de Belem, Bazylika Estrela czy Katedra Se.


Wysłano: 13.05.2016 02:14
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Rejs do serca Andaluzji (Alicante-Cartagena-Malaga)
#7
Webmaster
Webmaster


Słoneczne Baleary

Zapraszam na rejs klasycznym, drewnianym jachtem w ramach wieloetapowej wędrówki po morzach: Bałtyckim, Północnym, Śródziemnym i Oceanie Atlantyckim. Po wyruszeniu z Alicante, podczas kilku dni żeglugi pokonamy około 300 mil wzdłuż południowo-wschodniego wybrzeża Hiszpanii, odwiedzając starożytną, liczącą 2500 lat Cartagenę, cytrusową Almerię i Malagę.

  1. Termin: 25.06 godz. 1400 - 2.07.2016 godz. 1000
  2. Koszty (dla harcerzy przy pełnym składzie załogi):
    • kojowe: 700,-/osobotydzień; (650,- w przypadku posiadania uprawnień minimum żeglarza jachtowego); dla harcerzy z opłaconą składką specjalna zniżka!!!.
      Obejmuje pobyt na jachcie, opiekę kapitana i ubezpieczenie NNW i KL; cena nie zawiera opłat "bytowych" (porty, paliwo, wyżywienie) oraz dojazdu,
    • składka jachtowa: od 100 euro/osobotydzień do nieskończoności (w zależności od apetytu) - środki na opłacenie portów, paliwa i wyżywienia (kapitan nie partycypuje w kosztach),
    • dojazd - we własnym zakresie.
  3. Jacht: klasyczny, drewniany, 45-stopowy jol, po generalnym remoncie w 2011 roku.
    • Długość 14,20m
    • Szerokość 3,72m
    • Zanurzenie 2,15m
    • Powierzchnia żagli 80m2
    • Liczba koji 10,
    • Liczba łazienek: 1
  4. Pytania: +48 606880078
  5. Zgłoszenia: panwac[at]tlen.pl
Atrakcje regionu
Alicante

Alicante

Alicante (katal. Alacant) - nazwa pochodząca z języka arabskiego oznaczała "źródło światła" – historyczne miasto portowe w południowo-wschodniej Hiszpanii; stolica prowincji o tej samej nazwie, należącej do Wspólnoty Walenckiej. Posiada szereg zabytków architektury sakralnej i świeckiej, z których najstarsze sięgają III w.p.n.e.

Cartagena

Cartagena to miasto liczące sobie ponad 2500 lat. Mimo wielu najazdów i potyczek jakie miały tu miejsce na łamach historii, duża część najstarszych zabytków uchowała się do dziś. Oprócz licznych kościołów i zamków, które otaczają miasto, do największych atrakcji należy starożytny teatr rzymski.

Almeria

Almeria

Miasto w regionie Andaluzja (stolica prowincji Almería), którego nazwa pochodzi od arabskiego słowa Al-Mariyya, oznaczającego wieżę obserwacyjną. Dzięki łagodnemu klimatowi w okolicy prowadzona jest uprawa owoców (przeważnie cytrusowych) i warzyw; rozwinął się też przemysł chemiczny, obuwniczy oraz materiałów budowlanych, a także szkolnictwo akademickie. Turystów przyciągają kąpieliska na Costa del Sol.
Warto odwiedzić Alcazabę – imponującą fortyfikację zbudowaną w 955 przez Abd ar-Rahmana III (rozbudowywaną w późniejszych latach), twierdzę San Cristobal z XI w. z kaplicą zbudowaną przez templariuszy, katedrę Nuestra Señora de la Encarnación z XIII w. i lokalne muzeum, a mając więcej czasu, udać sie także do oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów Alhambry. 

Malaga

Miasto urodzin Pablo Picassa. Miejsce zostało początkowo skolonizowane przez Fenicjan kilka wieków przed naszą erą. Podbite następnie przez Kartaginę, po II wojnie punickiej przeszło we władanie Rzymu (w tym czasie następuje gwałtowny rozwój Malacitanum - ważnego punktu traktu Via Herculea/Via Augusta, łączącego Kadyks z Barceloną i Rzymem; z tego okresu pochodzi teatr rzymski,będący najstarszym tego typu zabytkiem w Hiszpanii). Od VI w. we władaniu kolejno Bizancjum, Wizygotów, a potem Muzułmanów (od roku 716 aż do XV w.).
Ostatnie kilka wieków, to naprzemienne okresy rozwoju i upadku miasta, wywoływane czynnikami naturalnymi, epidemiami i wojnami. Warto poświęcić nieco czasu na zobaczenie Alcazaba (twierdzy, wybudowanej przez Rzymian i przebudowanej w IX w.przez Maurów), teatru rzymskiego, zamku Gibralfaro („góra z latarnią morską”, ruiny zamku z XIV w.), budowanej z przerwami od 1528 do 1783 roku, lecz nigdy nie ukończonej katedry, szeregu kościołów i muzeum Pablo Picassa.


Wysłano: 09.05.2016 01:35

Edytowany przez panwac dnia 1.06.2016, 12:17:32
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Słoneczne Baleary (dwa rejsy Alicante - Alicante)
#8
Webmaster
Webmaster


Słoneczne Baleary

Zapraszam na 2 rejsy klasycznym, drewnianym jachtem w ramach wieloetapowej wędrówki po morzach: Bałtyckim, Północnym, Śródziemnym i Oceanie Atlantyckim. Spróbujemy je wykorzystać do lepszego  poznania Alicante i jego okolicy (w zależności od pogody odwiedzimy Walencję, wybrane miejsca na Balearach lub tereny położone bardziej na zachód). Istnieje możliwość poszerzenia akwenu pływania, jeśli wszyscy członkowie załogi zdecydują się uczestniczyć w obu etapach.

  1. Terminy:
    • 12.06 godz. 1400 - 19.06.2016 godz. 1000
    • 19.06 godz. 1400 - 25.06.2016 godz. 1000
  2. Koszty (dla harcerzy przy pełnym składzie załogi):
    • kojowe (dla harcerzy z opłaconą składką!!!): 650,-/osobotydzień; (600,- w przypadku posiadania uprawnień minimum żeglarza jachtowego).
      Obejmuje pobyt na jachcie, opiekę kapitana i ubezpieczenie NNW i KL; cena nie zawiera opłat "bytowych" (porty, paliwo, wyżywienie) oraz dojazdu,
    • składka jachtowa: od 70-100 euro/osobotydzień do nieskończoności (w zależności od apetytu) - środki na opłacenie portów, paliwa i wyżywienia (kapitan nie partycypuje w kosztach),
    • dojazd - we własnym zakresie.
  3. Jacht: klasyczny, drewniany, 45-stopowy jol, po generalnym remoncie w 2011 roku.
    • Długość 14,20m
    • Szerokość 3,72m
    • Zanurzenie 2,15m
    • Powierzchnia żagli 80m2
    • Liczba koji 10,
    • Liczba łazienek: 1
  4. Pytania: +48 606880078
  5. Zgłoszenia: panwac[at]tlen.pl
Atrakcje regionu
Alicante

Alicante

Alicante (katal. Alacant) - nazwa pochodząca z języka arabskiego oznaczała "źródło światła" – historyczne miasto portowe w południowo-wschodniej Hiszpanii; stolica prowincji o tej samej nazwie, należącej do Wspólnoty Walenckiej. Posiada szereg zabytków architektury sakralnej i świeckiej, z których najstarsze sięgają III w.p.n.e.

Ibiza

Trzecia co do wielkości wyspa Balearów, kojarzona z gwarną i kosmopolityczną atmosferą oraz imprezami do białego rana.

Majorka

Największa hiszpańska wyspa w archipelagu Balearów, na której każdy znajdzie coś dla siebie. Atrakcje turystyczne: Katedra La Seu, Pałac Almudaina, Zamek Bellver w Palma de Mallorca, Zamek w Alaró, Jaskinie Drach, Klasztor Santuari de Lluc, Ogrody Botanicactus, Park Archeologiczny Ses Païsses, Park Natury S’Albufera, muzeum Fryderyka Chopina Valdemossa.

Minorka

Nazywana najspokojniejszą wyspą Morza Śródziemnego i jednym z ostatnich rajskich zakątków Europy. Odwiedzając warto zwiedzić stolicę Maó-Mahón, zagubić się pośród wąskich uliczek dawnej stolicy Ciutadelli, pełnej zabytkowych pałaców i średniowiecznych kościołów, spędzić wieczór w słynnej dyskotece Cova d’en Xoroi, która znajduje się w jaskini z widokiem na morze, poznać historię największej w Europie twierdzy La Mola, odkryć tajemnice megalitycznych budowli w Naveta des Tudons, Talatí de Dalt i Trepucó, a także doskonale zachowanej osady Son Catlar – pozostałości po kulturze talajockiej, udać się na miejscowy przysmak, gulasz z homara czy langusty.

Walencja

Trzecia co do wielkości metropolia Hiszpanii, miasto sztuki, sportu, kuchni i zabytków, leży na Costa del Azahar, czyli Wybrzeżu Kwiatu Pomarańczy. Miasto większe od Gdańska posiadające plaże o szerokości nawet 150 m. słynie z Sądu Wodnego, katedry przechowującej Świętego Graala, Giełdy Jedwabiu, Ogrodów Turii i Miasta Sztuki i Nauki. Jego motto brzmi "niewiarygodne, ale prawdziwe".


Wysłano: 08.05.2016 00:18

Edytowany przez panwac dnia 8.05.2016, 19:10:29
Edytowany przez panwac dnia 9.05.2016, 1:36:10
Edytowany przez panwac dnia 9.05.2016, 2:14:56
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Rejs do "źródeł światła" (5.06-12.06.2016 Barcelona-Alicante)
#9
Webmaster
Webmaster


Rejs do źródeł światła

Zapraszam na rejs klasycznym, drewnianym jachtem w ramach wieloetapowej wędrówki po morzach: Bałtyckim, Północnym, Śródziemnym i Oceanie Atlantyckim. W zależności od pogody pożeglujemy z Barcelony do Alicante (z arabsk. "Źródło światła") wzdłuż hiszpańskiego wybrzeża (odwiedzając Walencję - miasto "Świętego Graala") lub wybrane miejsca na Balearach (Minorkę, Majorkę lub Ibizę).

  1. Termin: 5.06 godz. 1400 -12.06.2016 godz. 1000
  2. Koszty (dla harcerzy przy pełnym składzie załogi):
    • kojowe (dla harcerzy z opłaconą składką!!!): 600,-/osobotydzień; (550,- w przypadku posiadania uprawnień minimum żeglarza jachtowego).
      Obejmuje pobyt na jachcie, opiekę kapitana i ubezpieczenie NNW i KL; cena nie zawiera opłat "bytowych" (porty, paliwo, wyżywienie) oraz dojazdu,
    • składka jachtowa: od 70-100 euro/osobotydzień do nieskończoności (w zależności od apetytu) - środki na opłacenie portów, paliwa i wyżywienia (kapitan nie partycypuje w kosztach),
    • dojazd - we własnym zakresie.
  3. Jacht: klasyczny, drewniany, 45-stopowy jol, po generalnym remoncie w 2011 roku.
    • Długość 14,20m
    • Szerokość 3,72m
    • Zanurzenie 2,15m
    • Powierzchnia żagli 80m2
    • Liczba koji 10,
    • Liczba łazienek: 1
  4. Pytania: +48 606880078
  5. Zgłoszenia: panwac[at]tlen.pl
Atrakcje regionu
Barcelona

Barcelona fot. Piotr Nowacki

Miasto w północno-wschodniej Hiszpanii, nad Morzem Śródziemnym, drugie co do wielkości w Hiszpanii, założone jako rzymskie miasto w starożytności. Posiada aż dziewięć obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO (m.in. Park Güell, Palau Güell, Casa Milà, Casa Vicens, Sagrada Família, Casa Batlló, Cripta de la Colonia Güell, Szpital św. Pawła), szereg innych zabytków architektury sakralnej i świeckiej oraz jedne z najpiękniejszych plaż na świecie.

Minorka

nazywana najspokojniejszą wyspą Morza Śródziemnego i jednym z ostatnich rajskich zakątków Europy. Odwiedzając warto zwiedzić stolicę Maó-Mahón, zagubić się pośród wąskich uliczek dawnej stolicy Ciutadelli, pełnej zabytkowych pałaców i średniowiecznych kościołów, spędzić wieczór w słynnej dyskotece Cova d’en Xoroi, która znajduje się w jaskini z widokiem na morze, poznać historię największej w Europie twierdzy La Mola, odkryć tajemnice megalitycznych budowli w Naveta des Tudons, Talatí de Dalt i Trepucó, a także doskonale zachowanej osady Son Catlar – pozostałości po kulturze talajockiej, udać się na miejscowy przysmak, gulasz z homara czy langusty.

Majorka

Największa hiszpańska wyspa w archipelagu Balearów, na której każdy znajdzie coś dla siebie. Atrakcje turystyczne: Katedra La Seu, Pałac Almudaina, Zamek Bellver w Palma de Mallorca, Zamek w Alaró, Jaskinie Drach, Klasztor Santuari de Lluc, Ogrody Botanicactus, Park Archeologiczny Ses Païsses, Park Natury S’Albufera, muzeum Fryderyka Chopina Valdemossa.

Ibiza

Trzecia co do wielkości wyspa Balearów, kojarzona z gwarną i kosmopolityczną atmosferą oraz imprezami do białego rana.

Walencja

Trzecia co do wielkości metropolia Hiszpanii, miasto sztuki, sportu, kuchni i zabytków, leży na Costa del Azahar, czyli Wybrzeżu Kwiatu Pomarańczy. Miasto większe od Gdańska posiadające plaże o szerokości nawet 150 m. słynie z Sądu Wodnego, katedry przechowującej Świętego Graala, Giełdy Jedwabiu, Ogrodów Turii i Miasta Sztuki i Nauki. Jego motto brzmi "niewiarygodne, ale prawdziwe".

Alicante

Alicante (katal. Alacant) - nazwa pochodząca z języka arabskiego oznaczała "źródło światła" – historyczne miasto portowe w południowo-wschodniej Hiszpanii; stolica prowincji o tej samej nazwie, należącej do Wspólnoty Walenckiej. Posiada szereg zabytków architektury sakralnej i świeckiej, z których najstarsze sięgają III w.p.n.e.
Architekturę miasta stanowi połączenie pięknych uliczek starego rynku z dobrze utrzymaną infrastrukturą z lat siedemdziesiątych. Miasto leży u stóp skalistej góry, zwieńczonej starożytną twierdzą Castillo de Santa Bárbara (Zamek św. Barbary), której początki sięgają IX wieku.


Wysłano: 07.05.2016 17:52

Edytowany przez panwac dnia 7.05.2016, 21:54:14
Edytowany przez panwac dnia 8.05.2016, 0:17:35
Edytowany przez panwac dnia 8.05.2016, 19:11:00
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Odp.: OdySEA Władka Wagnera s/y Zjawa IV
#10
Szara myszka
Szara myszka


poprowadzi kpt. Wojciech Zientara

Wysłano: 10.11.2015 09:56
Raport Do góry


Odp.: OdySEA Władka Wagnera s/y Zjawa IV
#11
Webmaster
Webmaster


Kto będzie prowadził? Ola, czy Wojtek?

Wysłano: 06.11.2015 23:18
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


OdySEA Władka Wagnera s/y Zjawa IV
#12
Szara myszka
Szara myszka


Już niedługo rejs przez Atlantyk. Jacyś śmiałkowie chętni?

Potem świąteczne i sylwestrowe wygrzewanie na Karaibach.

Więcej informacji i zapisy na stronie OdySEA Władka Wagnera:
http://cwm.edu.pl/odysea

Zapraszamy na pokład!

Wysłano: 06.11.2015 09:20
Raport Do góry


Dyskusja nad projektem nowej Instrukcji Drużyny
#13
Webmaster
Webmaster


Kilka dni temu Zespół ds. "opcji zero" GK ZHP zakończył pierwszy etap prac nad projektem nowego dokumentu o nazwie "INSTRUKCJA TWORZENIA I DZIAŁANIA GROMAD, DRUŻYN, KRĘGÓW I KLUBÓW SPECJALNOŚCIOWYCH". W ostatnich dniach materiał został rozesłany do zespołów GK ZHP z prośbą o przeprowadzenie konsultacji środowiskowych. Termin nadsyłania uwag upływa z dniem 30 kwietnia 2015 roku.

Projekt nie jest w żaden sposób poufny, jednak aby dotrzymać terminów, proces zbierania uwag nie może być chaotyczny. Wydział Wychowania Wodnego GK ZHP przygotowuje swój pakiet uwag do dokumentu - jeśli chcecie, aby Wasz głos pojawił się też w tym zestawie, zapraszamy do dyskusji. Wszystkie przemyślenia będziemy starali się podsumować i przesłać do Zespołu ds. "opcji zero" ok. 10 kwietnia, zatem czasu zostało niewiele.

Materiał do dyskusji w formacie pdf jest w załączniku do tego wątku.

Dołącz plik:


Link tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Wysłano: 21.03.2015 11:14
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem
#14
Webmaster
Webmaster


Ciąg dalszy wątpliwości:

6. § 2. 7)
Wydaje mi się, że zapis powinien być zmieniony - poszczególne rodzaje działalności szkoleniowej powinny byc wyszczególnione i odseparowane od pływania stażowego.

Uzasadnienie jak dla § 2. pkt. 4


7. § 3. 1.
Według mnie zapis powinien być uproszczony, np.:
Jacht komercyjny o dowolnym napędzie powinien być obsadzony załogą stałą o odpowiednich kwalifikacjach, uzupełnionych o świadectwa przeszkoleń, o których mowa w § 7.

8. § 3. 3. 2)
Niejasne jest znaczenie słowa „przewożących”. Jeśli limit osób nie dotyczy pasażerów, ale wszystkich osób znajdujących się na pokładzie, to w praktyce ograniczenie będzie dotyczyło jednostek o długości ok. 13 metrów – bo już tej wielkości jachty są oferowane w wersjach 12-osobowych (np. Libra 44, Conrad 46, inne).

9. § 4
Stanowi powtórzenie zapisów art. 69 ustawy o bezpieczeństwie morskim – według mnie jest zbędny.

10. § 6.
Wydaje mi się, że powinna być podana podstawa prawna wydawania świadectwa, które w tym zapisie jest wymagane.

11. § 15
To jakaś porażka redakcyjna.

12. § 17
Zapisy paragrafu są co do treści niezrozumiałe (i rozmijające się z praktyką) i wykraczają poza delegację ustawową stanowiącą podstawę do wydania rozporządzenia.
Sugeruję prosty zapis stwierdzający, że:


a) nabycie umiejętności praktycznych niezbędnych do uzyskania dyplomu możliwe jest na rejsach szkoleniowych lub kursach manewrowych,

b) uzyskanie praktyki pływania lub dodatkowej praktyki pływania możliwe jest podczas rejsów szkoleniowych jak w ust. 1 lub podczas rejsów stażowych i turystyczno-stażowych,


Zwracam uwagę, że większość stażu uzyskiwana jest podczas rejsów turystycznych/stażowych – dla stażu istotne jest uczestniczenie w rejsie w roli załogi (szkolnej lub stałej) i wykonywanie wszystkich obowiązków wynikających ze specyfiki rejsu morskiego oraz funkcji pełnionej na jachcie. Nie przeszkadza w tym uczestnictwo w rejsie osób innych, niż członkowie załogi szkolnej lub stałej (np. pasażerów), zaś szkolenie ogranicza się do tzw. szkolenia wstępnego (zawierającego zapoznanie z jachtem, zasady obowiązujące na jachcie, zasady i procedury bezpieczeństwa oraz korzystanie z indywidualnych i zbiorowych środków ratunkowych), a później ewentualny dalszy proces edukacyjny dostosowywany jest indywidualnie do potrzeb poszczególnych członków załogi, na ich życzenie.

13. § 19
Zgodnie z § 66.3 rozporządzenia z 7 sierpnia 2013 roku w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji zawodowych marynarzy, osoba ubiegająca się o świadectwo ratownika morskiego powinna m.in. posiadać 6-cio miesięczną praktykę pływania na statkach morskich, a w przypadku odnowienia świadectwa – 6-cio miesięczną praktykę z ostatnich 5-ciu lat. Czy praktyka zdobyta na jachtach będzie uznawana przy ubieganiu się o to świadectwo? Które dni będą brane pod uwagę (wszystkie, czy tylko te na wodzie)?

14. § 20
Odpowiednie świadectwo operatora urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej, zgodne z przepisami wydanymi na podstawie art. 150 ust. 4 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243) powinien posiadać którykolwiek z członków załogi stałej, niekoniecznie kapitan.

15. § 22
Sugerowałbym dodać uprawnienia lekarza medycyny - obecna redakcja przepisu powoduje konieczność posiadania świadectwa przeszkolenia nawet, jeśli w załodze znajduje się lekarz.

16. § 24
Potwierdzenie odbycia praktyki powinno mieć adnotację o pozytywnej ocenie. Aktualna redakcja powiela błąd, który przez lata istniał w odniesieniu do opinii z rejsów na stopnie turystyczne, gdzie zaliczenie stażu mogło być dokonane w oparciu o każda opinię, w tym taką z oceną negatywną.

17. Uważam, że § 42. powinien mieć brzmienie:
§ 42. 2. Kwalifikacje turystyczne uzyskane zgodnie z przepisami art. 37a ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857, z późn. zm.) uzupełnione o udokumentowaną dodatkową praktykę pływania opisaną w Rozdziale 2 oraz świadectwa przeszkoleń, o których mowa w § 7 rozporządzenia, uznaje się za równoważne z ukończeniem szkolenia i zdaniem egzaminu na odpowiedni dyplom zawodowy:
1) patent jachtowego sternika morskiego lub morskiego sternika motorowodnego jest równoważny z ukończeniem szkolenia i zdaniem egzaminu na dyplom jachtowego oficera wachtowego oraz dyplom jachtowego kapitana żeglugi przybrzeżnej;
2) patent kapitana jachtowego lub kapitana motorowodnego jest równoważny z ukończeniem szkolenia i zdania egzaminu na dyplom  jachtowego oficera wachtowego, jachtowego kapitana żeglugi przybrzeżnej, jachtowego kapitana żeglugi pełnomorskiej, oraz jachtowego kapitana żeglugi oceanicznej.


Uzasadnienie:
Proponowana zmiana ma na celu usunięcie wewnętrznej sprzeczności występującej w projekcie i potwierdzenie występującego w ustawie uznania kwalifikacji żeglarzy zawodowych wykonujących już pracę w żeglarstwie, poprzez uzyskanie dyplomów zawodowych w oparciu o dokumenty uzyskane zgodnie z przepisami art. 37a ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857, z późn. zm.) i późniejszą praktykę pływania, co jest istotne ze względu na kontekst międzynarodowy.

Zarówno zapisy Ustawy o Bezpieczeństwie Morskim, jak i § 4 niniejszego rozporządzenia stwierdzają, że osoby posiadające kwalifikacje turystyczne uzupełnione o świadectwa przeszkoleń, o których mowa w § 7, są uprawnione do zajmowania stanowisk na jachtach komercyjnych bez konieczności wymiany tych dokumentów na dokumenty kwalifikacyjne, o których mowa w § 8 ust. 1, zgodnie z uprawnieniami wynikającymi z posiadanych kwalifikacji. Oznacza to, że legislator uznaje kwalifikacje tych osób oraz potencjalną możliwość zawodowego pełnienia przez nie różnych funkcji na różnych jachtach i akwenach (dodatkowa praktyka pływania). To, że osoby te nie będą musiały wymienić posiadanych dokumentów nie oznacza, że nie będą chciały zacząć potwierdzać swoich kwalifikacji dyplomami kwalifikacyjnymi o których mowa w § 8 ust. 1. 
W tym kontekście zapisy paragrafu 42 projektu rozporządzenia stoją w sprzeczności z zapisami paragrafu 4, gdyż wymuszają ponowne potwierdzenie posiadanych i uznanych już kwalifikacji w drodze ponownego egzaminu.

Zwracam uwagę, że proponowana zmiana daje praktyczne korzyści inne niż tylko usunięcie sprzeczności z projektu rozporządzenia. Możliwość dobrowolnego uzyskania dokumentu zawodowego w oparciu o dokument turystyczny i posiadaną dodatkową praktykę pływania umożliwi:

- rzeczywistą weryfikację kwalifikacji zawodowych żeglarzy zainteresowanych pracą w zawodzie i uznanie tych kwalifikacji,
- realizowanie dalszej praktyki zawodowej na jachtach komercyjnych różnych bander (w tym na jachtach bander zagranicznych, wynajmowanych do działalności komercyjnej przez polskie agencje żeglarskie),
- szybsze uspójnienie systemu edukacji zawodowej w żeglarstwie - osoby, które wystąpią o dokument zawodowy w oparciu o posiadany dokument turystyczny będą później podnosić swoje kwalifikacje w oparciu o system zawodowy.

W proponowanej zmianie usunąłem ust. 3 z uwagi na kształt poprawki, a także z powodu niezrozumiałego ograniczenia czasu uznawania równoważności uprawnień turystycznych, co oznacza cofanie uprawnień nabytych i jest sprzeczne z dyspozycją art. 69 ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz przekracza granice delegacji zawartej w art. 70 tej ustawy.


Uff... są jeszcze niespójności dotyczące zapisów projektu i zawartości załączników - w projekcie jest alternatywne dla STCW przeszkolenie dla żeglarzy zawodowych na jachty do 500 gt, a w załącznikach potwierdzenie posiadania przeszkoleń STCW, ale to juz drobiazg.

Wysłano: 11.12.2014 11:03
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem
#15
Webmaster
Webmaster


Ech,
Siedzę nad tym dokumentem już kolejny dzień i im dłużej go czytam, tym więcej widzę niespójności. Szczęśliwie nie wszystkie są dla nas niebezpieczne, ale... kto wie, czy i kiedy ktoś zechce "poprawić' ustawę?

Na razie mam tyle:

1. § 1. Przepisy rozporządzenia określają:
1) wymagane kwalifikacje i przeszkolenia według Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 39, poz. 201 i 202; z 1999 r. Nr 30, poz. 286 oraz z 2013 r. poz. 1092), zwanej dalej „Konwencją STCW”, do zajmowania stanowisk na jachtach komercyjnych oraz warunki ich uzyskiwania;

Brak jednoznacznego określenia zakresu działania zapisów rozporządzenia, wykluczającego z nich kwestie kwalifikacji załóg jachtów komercyjnych udostępnianych odpłatnie bez załogi, które są określone w art 62 ust 3 ustawy o bezpieczeństwie morskim.

2. § 2.
Postuluję zamieszczenie w tym paragrafie definicji rejsu morskiego. Proponuję też oddzielenie rejsów stażowych od szkoleniowych oraz zdefiniowanie tzw. kursu manewrowego będącego bardzo popularną formą doskonalenia umiejętności żeglarskich inną, niż rejs morski.

3. § 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) żegluga przybrzeżna - żeglugę w odległości nie większej niż 60 Mm od linii brzegu;
2) żegluga pełnomorska - żeglugę uprawianą od 60 Mm do 200 Mm od linii brzegu;
3) żegluga oceaniczna - żeglugę uprawianą powyżej 200 Mm bez ograniczeń;

Uwagi:
1. W pkt. 3 proponuję dodać odniesienie, od czego ma być liczone owo 200 Mm.

2. W odniesieniu do jachtów, posiadających zdecydowanie mniejszą pojemność brutto niż statki (a co się z tym wiąże także mniejszą odporność na trudne warunki pogodowe), bardziej zasadne byłoby odnoszenie się do miejsca schronienia.

3. Jeśli dobrze rozumiem, zgodnie z podanymi definicjami rejs na trasie z Nord-kapp (północ Norwegii) do Cape Town (Afryka Południowa) o długości ok. 8 tys. Mm w większości po wodach oceanu Atlantyckiego będzie uznany za żeglugę przybrzeżną tak samo, jak rejs na Wyspy Kanaryjskie, Maderę, czy Wyspy Zielonego Przylądka (zdecydowanie wody Atlantyku) w najlepszym razie będą uznane za żeglugę pełnomorską (odległości od kontynentalnej linii brzegowej są mniejsze, niż 400 Mm) – no chyba, że ktoś specjalnie popłynie na Maderę z Portugalii.

Zastanawia mnie, jakie kryteria przy ocenie rodzaju praktyki pływania będą brane pod uwagę. O ile na morzach zamkniętych jest to proste (na Bałtyku mamy tylko drobny skrawek strefy A2 w połowie drogi z Gdańska na Gotlandię), o tyle np. rejs z St. Malo do Lisbony może być żeglugą przybrzeżną, pełnomorską lub oceaniczną, w zależności od decyzji kapitana i wybranej trasy.


4. § 2.
4) jacht szkoleniowy – jacht komercyjny, na którym odbywa się rejs stażowo-szkoleniowy;
zmienić na
4) jacht szkoleniowy – jacht komercyjny, na którym odbywa się rejs szkoleniowy;


Uzasadnienie
Rejs szkoleniowy jest prowadzony według programu szkolenia. Natomiast tzw. rejs stażowy, to nic innego, jak dowolna forma rejsu (w tym rejs turystyczny), w którym osoby zdobywające podstawowy lub dodatkowy staż pełnią funkcję tzw. „załogi szkolnej” (w tym przypadku stażowej) lub funkcje przysługujące załodze stałej i poprzez praktyczne wykonywanie i wielokrotne powtarzanie różnych czynności występujących w żegludze na jachcie uzyskują wymagane doświadczenie.

Proponuję wydzielenie rejsów szkoleniowych od pozostałych we wszystkich dalszych paragrafach. Jednocześnie proponuję utrzymanie braku wymogów specjalnych kwalifikacji u członków załogi szkoleniowej uczestniczących w rejsach stażowych oraz kursach manewrowych.


5. § 2.
5) żeglarz zawodowy - osobę posiadającą żeglarskie kwalifikacje zawodowe, o których mowa w art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, zwanej dalej "ustawą";
zmienić na
5) żeglarz zawodowy - osobę posiadającą żeglarskie kwalifikacje zawodowe, o których mowa w art. 69 ust. 1 i 2 oraz art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, zwanej dalej "ustawą";
lub
5) dokument zawodowy – dokument potwierdzający żeglarskie kwalifikacje zawodowe, o których mowa w art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, zwanej dalej "ustawą";

Uzasadnienie
Wspomniana ustawa wyraźnie określa, że potwierdzeniem posiadania kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowisk na jachtach komercyjnych są w pierwszej kolejności dokumenty określone w art. 69 ustawy (dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej albo dokumenty kwalifikacyjne, o których mowa w art. 63 pkt 1, 2 i 5 ustawy o bezpieczeństwie morskim), a dokumenty określone w art. 70 ustawy RÓWNIEŻ potwierdzają posiadanie takich kwalifikacji. Zapis z projektu rozporządzenia błędnie sugeruje, że żeglarzem zawodowym (osobą uprawiającą zawód żeglarza) może być tylko posiadacz dokumentów wymienionych w art. 70 ustawy o bezpieczeństwie morskim.
Propozycja doprecyzowuje zapis w obecnej formie lub zamiennie definiuje pojęcie dokumentu zawodowego, jeśli autorzy projektu rozporządzenia potrzebują takiej definicji.

Wysłano: 10.12.2014 19:06
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem
#16
Webmaster
Webmaster


Cytat:

andrzej_sawula napisał(a):
Faktycznie, nie zwróciłem uwagi na to zróżnicowanie sformułowań ust. 2 i 3... :(

Pytanie, jak to ująć, żeby nie objęło nas, ale żeby jednak objęło typowe komercyjne rejsy robione zarobkowo dla wszystkich chętnych? Dodać ust. 2,5 w brzmieniu jak poniżej? W sumie nie wiem, czy to nie jest kwestia bardziej do ustawy niż tego rozporządzenia, do definicji jachtu komercyjnego...

Cytat:
2,5. Przepisy ust. 1 nie dotyczą jachtów komercyjnych wykorzystywanych do organizowania rejsów stażowo-szkoleniowych, o ile rejs nie ma charakteru zarobkowego i załoga stała nie pobiera wynagrodzenia.

Nikt na to nie pójdzie. Bardziej skutecznym wydaje się oczekiwanie doprecyzowania limitów. Bo w ustawie liczba 12 określa liczbę pasażerów - więc co oznacza stwierdzenie, że jacht będzie przewoził 12 osób? 12 pasażerów, czy wszystkich osób na pokładzie?

To istotne, bo jachty dla 12 osób zaczynają się przy około 14 metrach długości.

Ruszam na północ. Jutro spotkanie unifikacyjne kapitanów Zawiszy; dziś wieczorem postaram się pogdybać nad tym projektem w hotelu CWM.

Wysłano: 05.12.2014 09:43
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem
#17
Moderator
Moderator


Cytat:
§3. 1. Jacht komercyjny [...] powinien być obsadzony załoga stałą o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych lub kwalifikacjach turystycznych, uzupełnionych o świadectwa przeszkoleń [z bezpieczeństwa].
2. Przepisy ust. 1 nie dotyczą jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi.
3. Kwalifikacji, o których mowa w ust. 1, nie wymaga się od:
1) członków załogi szkolnej podczas rejsów stażowo-szkoleniowych, pod warunkiem, że rejs spełnia wymagania określone w §17.


Faktycznie, nie zwróciłem uwagi na to zróżnicowanie sformułowań ust. 2 i 3... :(

Pytanie, jak to ująć, żeby nie objęło nas, ale żeby jednak objęło typowe komercyjne rejsy robione zarobkowo dla wszystkich chętnych? Dodać ust. 2,5 w brzmieniu jak poniżej? W sumie nie wiem, czy to nie jest kwestia bardziej do ustawy niż tego rozporządzenia, do definicji jachtu komercyjnego...

Cytat:
2,5. Przepisy ust. 1 nie dotyczą jachtów komercyjnych wykorzystywanych do organizowania rejsów stażowo-szkoleniowych, o ile rejs nie ma charakteru zarobkowego i załoga stała nie pobiera wynagrodzenia.

Wysłano: 04.12.2014 15:53
Raport Do góry


Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem
#18
Webmaster
Webmaster


Cytat:

andrzej_sawula napisał(a):
Właśnie rejs stażowo-szkoleniowy NIE powoduje wymogu posiadania stopni komercyjnych – patrz odsyłacze z wcześniejszego postu.

Ale ja nie pisałem o stopniach komercyjnych (tu na razie pokutuje niezrozumiałe rozwiązanie zachowania uprawnień na jachty komercyjne przez posiadaczy patentów turystycznych - ale w praktyce tylko w odniesieniu do jednostek polskich, bo na jednorazową weryfikację kwitów resort nie chce się zgodzić). Ja pisałem o wymogach dot. załogi stałej - a tu już będzie to obowiązywać nie tylko kapitana, jeśli jacht będzie >24 m. lub będzie przewoził więcej, niż 12 osób.

Podkreślam: projekt nie ogranicza się do systemu stopni zawodowych (choć te są najobszerniej opisywane), ale określa wymogi kwalifikacyjne na jachtach komercyjnych, w tym oczekiwanie dodatkowych przeszkoleń.

Wysłano: 04.12.2014 15:02
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry


Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem
#19
Moderator
Moderator


Właśnie rejs stażowo-szkoleniowy NIE powoduje wymogu posiadania stopni komercyjnych – patrz odsyłacze z wcześniejszego postu.

Wysłano: 04.12.2014 14:49
Raport Do góry


Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem
#20
Webmaster
Webmaster


Cytat:

andrzej_sawula napisał(a):
Jeśli organizujemy rejs dla harcerzy, czarterujemy jacht, ale potem nie udostępniamy go nikomu (rejs jest dla naszych członków). Można by się spierać, czy jest to odpłatna organizacja rejsu szkoleniowo-stażowego, ale nawet jeśli, łapalibyśmy się na postanowienia §17, a zatem i na zwolnienie z wymogu posiadania kwalifikacji zawodowych (§3 ust. 2 p. 1). Ważne, że wszyscy uczestnicy wraz z kadrą są naszymi członkami, bo dzięki temu nie mówimy o udostępnianiu, tylko o zorganizowaniu przez stowarzyszenie dla siebie.

No właśnie to nie takie proste - kwestia, jaka będzie interpretacja.

Jeśli GK zorganizuje rejs dla członków ZHP - w porządku. Ale jeśli zrobi to chorągiew? jeśli udział w rejsie weźmie 9 harcerzy z chorągwi i jedna osoba spoza chorągwi lub spoza ZHP (a to częsta praktyka uzupełniania wolnych koi)? Już tu mamy precedens w przypadku szkoleń lub wypoczynku dla członków i osób niezrzeszonych (kwestie VAT).
A co, jak zrobisz rejs stażowy lub szkoleniowy? Te już z definicji podchodzą pod zapisy projektu, w tym także szkolenia i staże dla stopni turystycznych...

Problemów jest więcej - niektóre zapisy projektu są błędne z zasady, np. ten o wymogach dotyczących świadectw i certyfikatów na urządzenia łączności (zakres wymaganych dokumentów nie zależy od wielkości jednostki i obszaru pływania, ale od zainstalowanego wyposażenia i zawartości karty bezpieczeństwa).

Wysłano: 04.12.2014 14:35
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Raport Do góry



(1) 2 3 4 ... 42 »