Kolejna okazja wzięcia udziału w jednodniowym kursie dla radiooperatorów krótkiego zasięgu (SRC) w systemie Royal Yachting Association. Tym razem zapraszamy do Gdyni.
Organizator:CWM ZHP Gdynia oraz Agencja Żeglarska "Kubryk" Termin: 22 kwietnia 2012. Zajęcia odbywają się w godzinach 9-17 w CWMie. Instruktor prowadzącypwd. Tomasz Kosiewicz - pilot Chorągwi Łodzkiej ZHP Kapitan jachtowy i motorowodny; Yachtmaster Offshore RYA; Master of Yachts 200gt Offshore; RYA Cruising Instructor; RYA SRC Assessor; Instruktor Żeglarstwa PZŻ; certyfikat radiooperatora SRC; świadectwo obserwatora Radar + ARPA – poziom operacyjny; kursy STCW 95 (indywidualne techniki ratownicze, przeciwpożarowy, medyczny, bezpieczeństwo własne i odpowiedzialność wspólna); certyfikat pierwszej pomocy (emergency first response certificate).
Kurs jest dofinansowany - cena dla harcerzy posiadających opłacone składki członkowskie wynosi 270 zł. Cena zawiera: - szkolenie według programu RYA,
- egzamin,
- skrypt,
- książkę RYA VHF Radio incl. GMDSS,
- przerwy kawowe.
Cena nie zawiera: dojazdu, wyżywienia, opłaty za wydanie certyfikatu. Opłata za wydanie certyfikatu: 155 zł. płatne gotówką na miejscu, po zdanym egzaminie. Zgłoszenia:Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: szkolenia.cwm[at]zhp.pl WymaganiaAby uczestniczyć w kursie trzeba mieć ukończone 16 lat. Doświadczenie w obsłudze radia VHF ani doświadczenie żeglarskie nie są wymagane. Szczegóły szkoleniaJednodniowy kurs radiooperatora SRC oparty jest na programie szkoleniowym Royal Yachting Association. W trakcie 7 godzin intensywnych zajęć przekazywana jest wiedza i umiejętności niezbędne do obsługi radia VHF z DSC i systemu GMDSS. Zajęcia kończy egzamin w formie testu, którego wyniki znane są po kilkunastu minutach. Grupa szkoleniowa jest kameralna (maksymalnie 12 osób), jest szansa na sporą dawkę ćwiczeń w trakcie zajęć. Co obejmuje program szkolenia?- podstawowe informacje o systemie GMDSS, jego elementach składowych (EPIRB, SART, NAVTEX itp.) oraz licencjach;
- przepisy i regulacje radiowe;
- obsługę morskiego odbiornika VHF wyposażonego w DSC;
- język używany w komunikacji radiowej oraz alfabet fonetyczny;
- poprawne używanie kanałów;
- wysyłanie Distress Alert i Distress Message (MAYDAY);
- wysyłanie Urgency Alert i Safety Call (PAN PAN);
- rutynowe rozmowy z innymi jednostkami;
- wykorzystanie funkcji DSC w niebezpieczeństwie oraz w rutynowych wywołaniach.
Jak przygotować się do kursu?- po rezerwacji miejsca na kursie uczestnikowi zostaje przesłany plik PDF, zawierający skrypt. Znajdują się w nim ważne informacje, z którymi należy zapoznać się jeszcze przed szkoleniem.
- przed kursem należy samodzielnie nauczyć się alfabetu fonetycznego oraz podstawowych zwrotów i sformułowań w języku angielskim - ułatwi to udział w szkoleniu.
- Trzeba także zabrać na zajęcia notatniki i przybory do pisania,
- należy mieć przy sobie zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5cm (czarno-białe lub kolorowe).
Jak wyglądają zajęcia?Kurs prowadzony jest w języku polskim w prosty, przystępny i bezstresowy sposób. Zagadnienia teoretyczne ograniczane są do niezbędnego minimum. Zajęcia składają się z dużej liczby praktycznych ćwiczeń z wykorzystaniem radioodbiorników VHF Standard Horizon - bo nawet najlepszy symulator nie zastąpi pracy na prawdziwym sprzęcie. Jak wygląda egzamin?Egzamin odbywa się na zakończenie zajęć. Jest to test złożony z dwudziestu pytań jednokrotnego wyboru. Treść pytań dotyczy wyłącznie zagadnień omawianych i ćwiczonych w trakcie zajęć. Wyniki podajemy zaraz po zakończeniu egzaminu. Wówczas przyjmujemy wnioski o wydanie certyfikatu i pobieramy opłatę. Short Range CertificatePo zaliczeniu kursu i egzaminu, uczestnik otrzymuje świadectwo operatora SRC. Dokument Maritime Radio Operator Certificate of Competence - Short Range Certificate wydawany jest przez Royal Yachting Association w imieniu Martime and Coastguard Agency na podstawie międzynarodowej konwencji. Świadectwo SRC wydane przez RYA jest honorowane w każdym morskim kraju na świecie, tak samo jak świadectwo SRC wydane przez polski urząd UKE. Jest ono drugim, po patencie żeglarskim, dokumentem niezbędnym do prowadzenia jachtu morskiego. Wiele państw (np. Chorwacja, Polska) wymaga, aby na jachcie choć jedna osoba posiadała ten dokument.
|