Pilot Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej ZHP - hm. Jacek Woźniak - zaprasza harcerskie drużyny wodne i żeglarskie z całej Polski na ZLOT "MAMRY 2005"
REGULAMIN XXII ZLOTU HARCERSKICH DRUŻYN WODNYCH MAMRY-2005"CELE ZLOTU- propagowanie wychowania wodnego, jako skutecznej metody
- wychowawczej propagującej zdrowy stylu życia;
- stworzenie płaszczyzny do wymiany doświadczeń i współzawodnictwa pomiędzy drużynami wodnymi ZHP;
- pokazanie praktycznych form realizacji zadań ekologicznych:
- otwarcie harcerskiego sezonu żeglarskiego.
ORGANIZATORZY- Komenda Hufca ZHP Węgorzewo,
- Burmistrz Miasta i Gminy Węgorzewo,
- Główna Kwatera ZHP,
- Komenda Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej ZHP.
TERMIN I MIEJSCE ZLOTUZlot odbędzie się w dniach 29.04-02.05.2005r. na jeziorach: Mamry, Sztynorckie, Dargin, Kirsajty, Święcajty. Rozpoczęcie Zlotu - port w Sztynorcie Zakończenie - Węgorzewo UCZESTNICYW Zlocie Harcerskich Drużyn Wodnych mogą wziąć udział reprezentacje drużyn starszoharcerskich i harcerskich. Harcerskich Klubów Żeglarskich, zainteresowanych żeglarstwem, turystyką wodną, nurkowaniem swobodnym lub kulturą marynistyczną. WARUNKI UCZESTNICTWA- ZADANIE PRZEDZLOTOWE: wykonanie prac z zakresu kultury marynistycznej, w tym: praca plastyczna, makrama, model;
- prace należy przesłać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10
- kwietnia 2005 roku na adres organizatora,
- posiadanie odpowiedniego ekwipunku i wyposażenia, w tym stroju organizacyjnego,
- przedstawienie na starcie Zlotu potwierdzenia ubezpieczenia.
- przesłanie przekazem pocztowym wraz z kartą zgłoszenia wpłaty wpisowego w wysokości 30,00 zł od osoby na konto: PKO BP o/Węgorzewo nr 24 1020 4753 0000 0702 0004 0105
- zgłoszenia drużyn na karcie zgłoszenia najpóźniej do dnia 10.04.2005 r.
- adres organizatora:
Komenda Hufca ZHP Węgorzewo im. Wojciecha Kętrzyńskiego ul. Kraszewskiego 40A 11-600 Węgorzewo tel.fax. (O 87) 427-31 -66 Uwaga! zgłoszenia bez wykonanego zadania przedzlotowego nie będą przyjmowane. Potwierdzenie wpłaty (kserokopia) załączyć do zgłoszenia.Wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji lub niedopuszczenia z winy uczestnika do udziału w Zlocie.
PRAWAKażdy uczestnik ma prawo: - do ubezpieczenia podczas trwania imprezy;
- uczestniczenia we wszystkich konkursach zorganizowanych w ramach Zlotu;
- otrzymania pamiątkowej plakietki;
- do dwóch gorących posiłków:
- do opieki ratowniczej i medycznej, zapewnionej przez organizatorów;
- do klasyfikacji najlepszej załogi w każdej kategorii.
- każda drużyna otrzyma ponadto pamiątkowy proporczyk i zestaw wydawnictw zlotowych, a zwycięzcy - nagrody.
OBOWIĄZKIObowiązkiem każdej drużyny jest: - przestrzegać Prawa i Przyrzeczenia harcerskiego oraz zasad bezpieczeństwa na wodzie;
- w każdej drużynie musi być pełnoletni opiekun;
- posiadanie regulaminowego umundurowania;
- aktywny udział we wszystkich imprezach Zlotu, jako warunek otrzymania Świadczeń zlotowych.
PROGRAMW programie Zlotu przewidujemy m.in.: - Regaty o Puchar Naczelnika ZHP.
- Wielobój Morski o nagrodę Komendanta CWM ZHP.
- Gra Terenowa ..Czyste Mamry" o nagrodę Komendanta Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej ZHP,
- Regaty o Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Węgorzewo,
- Konkurs i koncert piosenki żeglarskiej,
- i inne atrakcje...
Szczegółowy program Zlotu drużyny otrzymają jako potwierdzenie udziału w Zlocie po nadesłaniu zgłoszenia, prac przedzlotowych oraz wpisowego. WAŻNE !Wszyscy zainteresowani naszym Zlotem, powinni jak najszybciej (już w marcu) dokonać rezerwacji jachtów, w terminie późniejszym mogą być kłopoty z czarterami. EKWIPUNEKKażda drużyna musi posiadać następujący ekwipunek: - Namioty (jeśli uczestniczy w Zlocie na łodziach otwartych),
- Śpiwory.
- Naczynia do gotowania.
- Sztormiaki.
- Ciepłą odzież,
- Prowiant na trzy dni,
- Sprzęt pionierski (saperki, toporki).
- Apteczkę z pełnym wyposażeniem.
- Busole.
- Banderę na jacht lub proporzec,
- Lornetkę
- Duże worki na śmieci (2 szt.).
- Przybory do pisania \ kreślenia (ołówki, długopisy, linijki, cyrkle, gumki, kredki, flamastry', itp.),
- Sprawny zegarek.
- Latarki (2 szt.).
- Regulaminowe umundurowanie HDW ZHP.
WARTO, aby każda drużyna w miarę możliwości posiadała: busolę turystyczną, deskę topograficzną, mapę akwenu jez. Mamry, telefon komórkowy, instrumenty muzyczne. aparat fotograficzny.
|