Tagi
|
Targi i narada już za nami![]() Przy okazji właśnie zakończonych targów BOATSHOW, w sobotę w Łodzi odbyła się narada Pilotów Chorągwi, w czasie której udało się poruszyć kilka istotnych tematów. Spotkanie było otwarte - wzięli w nim również udział harcerze-wodniacy z całej Polski, którzy zdecydowali się pojawić w Łodzi w tym czasie. Pilot Chorągwi Łódzkiej ZHP phm. Wiktor Wróblewski przywitał pierwszych gości już we wczesnych godzinach przedpołudniowych. Jedni mieli już za sobą wizytę w halach targowych, inni dopiero się tam wybierali. Czas do godziny 13:00 wypełniły bezpośrednie rozmowy harcerzy z różnych drużyn. Druh Wiktor moderował wymianę pomysłów związanych z działalnością i wspieraniem środowisk wodniackich. Doszło nawet do próby wspólnego planowania przyszłorocznego HAL. Po 13:00 rozpoczęła się narada Pilotów. Początkowo dyskusję zdominowała organizacja śródrocznych imprez wodniackich (zawody pływackie, żeglarstwo bojerowe, czy spartakiady żeglarskie) - tu przedstawiono oferty poszczególnych ośrodków regionalnych i ich baz, które niebawem powinny zaistnieć również w sieci. Później wymieniono się uwagami związanymi z wodniackim punktem programowym na Zlocie w Kielcach (sprawa jego organizacji nadal jest otwarta) oraz zakresem zainteresowania programem Junga&Kadet. Wreszcie pojawiły się niespodzianki... Pierwszą z nich była informacja hm. Macieja Grzemskiego nowego KWŻ-ta HOMu Puck o planach stałego rozszerzenia oferty rejsów morskich o akwen ze skokiem pływu powyżej 1,5 metra. Armator uznał, że przy obowiązującym w Polsce systemie stopni żeglarskich uzyskanie wyższych uprawnień jest nadal dość absorbujące i kosztowne, dlatego warto pełniej wykorzystać posiadane jednostki morskie. Jeśli pomysł zostanie wprowadzony w życie, będzie możliwe zdobywanie praktyki na "pływach" na jachtach o długości pomiarowej ponad 12 metrów za stosunkowo przystępną cenę. Projekt dotyczy s/y ALF (jacht typu J-80), a w razie potrzeby również innej jednostki (być może będzie to s/y WODNIK). Kolejne informacje przedstawił dyrektor CWM i Zespołu Armatorskiego ZAWISZA CZARNY, dh Stanisław Teichert. Na początku przypomniał, że w związku ze zmianą przepisów od przyszłego sezonu osoby wchodzące w skład "stałej załogi" [przyp. red.: osoby wymienione w karcie bezpieczeństwa] większych jednostek (czyli np. ZAWISZY CZARNEGO) będą musiały posiadać certyfikat ukończenia tzw. marynarskich kursów podstawowych (ITR, p-poż., medyczny i odpowiedzialności wspólnej). W dalszej części został przedstawiony grafik rejsów ZAWISZY CZARNEGO na rok 2007. Niektóre z terminów były uzgadniane niedługo wcześniej na targach; całość ma zostać opublikowana na stronie zawiszaczarny.pl w najbliższych dniach. Zostały też przedstawione plany wykorzystania pozostałych jachtów morskich CWM w przyszłym sezonie.
Na koniec, w odpowiedzi na pytania "z sali" doszło do rozważań na temat wykorzystania CWM do celów szkoleniowych. Dyrektor Stanisław Teichert potwierdził, że w planach jest przywrócenie szkoleń w CWM, ale na razie nie ma jeszcze zespołu szkolącego (po zmianach kadrowych struktura CWM dopiero zaczyna być odbudowywana)... Podsumowując:
Ocena: 0.00 (Głosów: 0) | Oceń ten tekst |
Komentarze są własnością ich autorów. Twórcy serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za ich treść.
|