Tagi
armada chorągiew CWM CWM ZHP w Gdyni drużyna drużyny festiwal Gdynia harcerze instruktorzy jacht jachty Jamboree kadry KHDWiŻ konferencja kurs kursy morze mundury muzyka narada patenty pilot polesie prawo projekt PZŻ regaty rejs rejsy rozporządzenie s/y ZAWISZA CZARNY s/y ZJAWA skauci specjalności sport spotkanie stopnie szantowiązałka szanty szkolenie Teliga warsztaty wodniacy wyprawa zhp zlot łódź żeglarstwo


Temat przeglądają:   1 anonim.






Powrót do Jungi i Kadeta?
#1
Webmaster
Webmaster


Wyświetl informacje o użytkowniku
W kontekście kolejnych wpisów dot. nowego systemu stopni oraz towarzyszących im komentarzy, w szczególności zaś zniesienia obowiązkowych szkoleń na stopnie oraz podniesienia wieku dla żeglarza jachtowego do 16 roku życia podrzucam temat:
- czym zastąpić dotychczasowe motywowanie młodszych wodniaków patentami?
- czy nasz dawny system "Junga Kadet' opisany później przez Mariusza Zawiszewskiego w ramach programu PZŻ spełni oczekiwania?

To tak na zachętę - uznajmy to jako wymianę pomysłów, co i jak zrobić oraz czy da się do HAL.

Wysłano: 25.03.2013 19:26
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Twitter Facebook Google Plus Linkedin Del.icio.us Digg Reddit Mr. Wong Raport Do góry


Odp.: Powrót do Jungi i Kadeta?
#2
Moderator
Moderator


Wyświetl informacje o użytkowniku
A te nasze stare materiały są obecnie gdzieś dostępne?

Wysłano: 26.03.2013 14:26
Twitter Facebook Google Plus Linkedin Del.icio.us Digg Reddit Mr. Wong Raport Do góry


Reklama



W tym miejscu możesz zamieścić swoje ogłoszenie lub reklamę!
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji.
Do góry


Odp.: Powrót do Jungi i Kadeta?
#3
Webmaster
Webmaster


Wyświetl informacje o użytkowniku
Tak. Miałem okazję na jednym ze spotkań z naszymi starszymi kolegami instruktorami posłuchać ich wizji działania z wodniakami, opartej na materiałach programowych, jakie tworzyli w latach 70-tych i później...

...i tu podpowiedź: jak się weźmie oficjalny materiał J&K (zarówno ten z internetu, jak i ten z płyty i książki), to... wydaje się być on cytatem z tamtej prezentacji. Ot, grafiki Mariusza ubarwiły dorobek metodyczny ZHP w zakresie wody i tyle - sam Mariusz nie kryje, że wykorzystał swoje doświadczenia z ZHP, a że przy okazji czerpał on ze wszystkiego, co opracowano przed nim.... :)

Myślę, że tu nie ma ani konfliktu interesów, ani problemu. Idea jako taka jest nasza i nie obejmuje jej prawo autorskie. Mariusz obecnie rozwija system szkolenia młodzieży HALS, więc pewnie zastrzeżeń do dalszego korzystania z J&K w ZHP nie będzie. A gdyby dziwnym trafem się pojawiły, to zmianę graficznych materiałów poglądowych można zrobić siłami jednej lub kilku osób. Same przykładowe działania mające inspirować kadry drużyn też można poprawić i urozmaicić, bo to przecież tylko propozycje. Proste.

Wysłano: 29.03.2013 17:47
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie
Twitter Facebook Google Plus Linkedin Del.icio.us Digg Reddit Mr. Wong Raport Do góry


Odp.: Powrót do Jungi i Kadeta?
#4
Szara myszka
Szara myszka


Wyświetl informacje o użytkowniku
A mógłbyś jakoś przybliżyć program J&K? W internetach obecnie znaleźć można tylko ogólny opis/zapowiedź programu odsyłający do "pakietów startowych", których nie ma. Jest tam tylko bardzo ogólny zarys?

Szukałem też tematu dot. stopni żeglarskich w ZHP ale ni znalazłem. Jeśli taki gdzieś jest to prosiłbym o wydzielenie tam dalszej części posta. ;)

Myślę, że 5 stopni harcerskich-żeglarskich z dotychczasowym oznaczeniem jako instrument metodyczny powinno pozostać.
Z tym, że z 2 stopniami wewnętrznymi i trzema patentami państwowymi.

1. Junga 2. Kadet 3. Żeglarz 4. Sternik 5. Kapitan (motywacja do dalszego rozwoju dla wędrowników, akademików i instruktorów po zdobyciu jsm)

Pierwsze dwa stopnie widziałbym raczej jako przybliżone do brytyjskiego Competent Crew i Day Skippera. Pierwszy oznaczałby posiadanie umiejętności i wiedzy potrzebnej do żeglowania w charakterze załogi. Drugi- umiejętność bezpiecznego i skutecznego prowadzenia jednostek do 7,5 m za dnia. (podstawy locji, prawo drogi itd. el. ratownictwa itp.)


Wysłano: 20.02.2014 10:52
Twitter Facebook Google Plus Linkedin Del.icio.us Digg Reddit Mr. Wong Raport Do góry







Możesz przeglądać tematy.
Nie możesz tworzyć nowych tematów.
Nie możesz odpisywać.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz kasować swoich wpisów.
Nie możesz dodawać ankiet.
Nie możesz głosować.
Nie możesz dodawać załączników.
Nie możesz pisać bez weryfikacji.
Nie możesz używać klas tematów.
Nie możesz korzystać z tagów HTML.
Nie możesz korzystać z podpisu/sygnatury.
Nie możesz tworzyć plików pdf.
Nie możesz korzystać z opcji wydruku.

[Wyszukiwanie zaawansowane]