Tagi
armada chorągiew CWM CWM ZHP w Gdyni drużyna drużyny festiwal Gdynia harcerze instruktorzy jacht jachty Jamboree kadry KHDWiŻ konferencja kurs kursy morze mundury muzyka narada patenty pilot polesie prawo projekt PZŻ regaty rejs rejsy rozporządzenie s/y ZAWISZA CZARNY s/y ZJAWA skauci specjalności sport spotkanie stopnie szantowiązałka szanty szkolenie Teliga warsztaty wodniacy wyprawa zhp zlot łódź żeglarstwo
Zawartość raportu:*
Kod potwierdzający*

Kliknij tutaj, aby odświeżyć obrazek, jeśli nie jest wystarczająco czytelny.


Wpisz znaki widoczne na obrazku
Kod rozróżnia małe i wielkie litery
Liczba prób, które możesz wykonać: 3
 

Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem

Temat: Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem
przez panwac dnia 7.05.2013, 13:26:22

W ramach wstępnych refleksji: ustawa określa definicje jachtu komercyjnego, wyróżnia jachty komercyjne udostępniane bez załogi oraz określa ogólne kwalifikacje wymagane od osób prowadzących jachty komercyjne, zarówno udostępnianych z załogą, jak i bez.

Z kolei projekt rozporządzenia definiuje termin "załoga" bardzo ogólnie, bez rozróżnienia załogi szkieletowej (nie mylić z załoga Czarnej Perły) i np. załogi szkolnej oraz tworzy wymóg posiadania przez każdego członka załogi 4 świadectw przeszkolenia z tzw. pakietu STCW'95. To pierwszy błąd - przy takim zapisie wszyscy członkowie załóg jachtów branych np. w czarter, jak i tych udostępnianych z załoga musieli być mieć przeszkolenie jak zawodowi marynarze.