Tagi
armada chorągiew CWM CWM ZHP w Gdyni drużyna drużyny festiwal Gdynia harcerze instruktorzy jacht jachty Jamboree kadry KHDWiŻ konferencja kurs kursy morze mundury muzyka narada patenty pilot polesie prawo projekt PZŻ regaty rejs rejsy rozporządzenie s/y ZAWISZA CZARNY s/y ZJAWA skauci specjalności sport spotkanie stopnie szantowiązałka szanty szkolenie Teliga warsztaty wodniacy wyprawa zhp zlot łódź żeglarstwo
Zawartość raportu:*
Kod potwierdzający*

Kliknij tutaj, aby odświeżyć obrazek, jeśli nie jest wystarczająco czytelny.


Wpisz znaki widoczne na obrazku
Kod rozróżnia małe i wielkie litery
Liczba prób, które możesz wykonać: 3
 

Odp.: Patenty, certyfikaty... chcemy mieć wpływ na rozporządzenie?

Temat: Odp.: Patenty, certyfikaty... chcemy mieć wpływ na rozporządzenie?
przez tomala_sos dnia 13.12.2012, 0:01:59

Cytat:

panwac pisał(a)):

Na początek przypomnę złota zasadę: jeśli jakikolwiek urząd wydaje nagle projekt regulacji znacznie odbiegający od wcześniejszej wersji, to znaczy, że jest do niego przekonany (bardziej, niż do wersji stworzonej metodą kopiuj-wklej). Praktyka ostatnich lat pokazuje, że w takiej sytuacji przesyłanie uwag skrajnie radykalnych (zaostrzających lub łagodzących prawo) mija się z celem - po prostu lądują w koszu. Są za to wysłuchane uwagi poprawiające istniejące zapisy i doprecyzowujące regulacje.

Tu się zgadzamy :)

Cytat:
Tu jest pomysł na dodanie/utrzymanie (szczególnie na morze) stopnia sternika jachtowego z uprawnieniami do 14 metrów... ale opcjonalnego, z uproszczonym egzaminem i stażem, obok "morsa" do 24 metrów - każdy mógłby sam ocenić, czy ma ambicje na duże jednostki, czy tylko (a może na razie) chce pływać żaglówkami.

Ja nie myślałem o dwóch stopniach, ale o zmniejszeniu tego co proponuje dla morsa z 24 do 14 m. W tej długości mieści się większość jachtów czarterowych. Manewrowanie powyżej 14 metrów dla kogoś kto właśnie zrobił pierwszy morski patent na 10-12 m jachcie to absolutny kosmos. Jeśli ktoś chce pływać na pancernikach to sobie zrobi kapitana. Aczkolwiek jestem w stanie wysłuchawszy dobrych argumentów drugiej strony pójść do 16m.
Cytat:
2. Staże
Te opisane w projekcie są niezrozumiałe - wydają się być pozostawionymi z przyzwyczajenia, nie mając powiązania ze stopniami i zakresem uprawnień, których dotyczą. Tu można i chyba należy zaproponować zamianę stażu ilościowego (godzin wożenia się na jachcie) z jakościowym (takimi formami aktywności i na takich jednostkach, które najbardziej będą odpowiadały przyszłemu pływaniu.

My z Wiktorem jesteśmy za tym, żeby minimum połowa stażu na morsa była na jachtach do długości zgodnej z uprawnieniami (według nas 14m).
Cytat:
3. Uprawnienia morskie dla żeglarza
W tym miejscu jest błąd opisu uprawnień (możliwe nadinterpretacje przepisu) oraz niezasadne ograniczenie akwenu do 2 mil morskich od linii brzegowej. W przeszłości były to np. 3 mile - tak czy inaczej warto zaproponować 5, bo to umożliwienie wyjścia poza niebezpieczny obszar przybrzeżny przy zachowaniu bezpiecznej odległości do portu schronienia.

Z tego co wiem, to te 3 wynikały bardzie z prawa niż z przesłanek bezpieczeństwa. Jak dla mnie 2 mile powinny zostać. To ma być żegluga plażowa, czyli na małym mieczowym jachcie blisko brzegu. 5 mil to trochę za dużo.
Cytat:
5. Utrzymanie egzaminów
Tu są 2 frakcje. Jedna mówi "znieść", druga "utrzymać". Ja uważam, że człowiek jest pozytywny, więc chcąc się rozwijać sam będzie chciał być sprawdzony. Ale koledzy z kwitami RYA mówią, że tam się marudzi na bezpatencie...

PRZYWRÓCIĆ EGZAMIN NA KAPITANA!
Może już wystarczy pseudo-kapitanów zdobywanych za lewe staże i nie weryfikowanych w żaden sposób! Nawet w przypadku osób z prawdziwym stażem znam sporo osób które nie potrafią manewrować większym jachtem niż 15m a naniesienie pozycji na mapie z GPS-u jest nie lada wyzwaniem. W UK patenty nie są obowiązkowe, ale jeśli już chcesz go mieć to musisz się wykazać wiedzą i umiejętnościami. Dzięki temu mają maja taki prestiż na świecie. I nie piszę tego ze względu na snobizm. Wiem jak do tego podchodzą właściciele jachtów i firmy czarterowe.

Jest jeszcze kilka kwestii do poruszenie ale pora późna więc zostawię je na jutro.
Tomala