Tagi
armada chorągiew CWM CWM ZHP w Gdyni drużyna drużyny festiwal Gdynia harcerze instruktorzy jacht jachty Jamboree kadry KHDWiŻ konferencja kurs kursy morze mundury muzyka narada patenty pilot polesie prawo projekt PZŻ regaty rejs rejsy rozporządzenie s/y ZAWISZA CZARNY s/y ZJAWA skauci specjalności sport spotkanie stopnie szantowiązałka szanty szkolenie Teliga warsztaty wodniacy wyprawa zhp zlot łódź żeglarstwo
Zawartość raportu:*
Kod potwierdzający*

Kliknij tutaj, aby odświeżyć obrazek, jeśli nie jest wystarczająco czytelny.


Wpisz znaki widoczne na obrazku
Kod rozróżnia małe i wielkie litery
Liczba prób, które możesz wykonać: 3
 

Odp.: Certyfikay ISSA Poland

Temat: Odp.: Certyfikay ISSA Poland
przez panwac dnia 22.02.2011, 9:38:46

Troszkę w ramach uzupełnienia:

- ton wypowiedzi Pana Durejko jest emocjonalny - sporo osób będących wcześniej w zarządzie PZŻ ma bardzo negatywny stosunek do ISSA, a teraz do ISSA Poland,
- przed 2007 rokiem system ISSA był chyba pierwszą na terenie Polski "alternatywą" dla polskich patentów (dopiero w ślad za tym pojawiła się oferta szkolenia w systemie RYA).
Cudzysłów wstawiłem celowo - polskie patenty wynikają z restrykcyjno-zakazowego systemu prawnego w Polsce, zabraniającego prowadzenie jachtów określonej wielkości bez posiadania stosownego papieru (nie oceniam, czy to dobrze). Certyfikat ISSA (był tylko jeden, stwierdzający kompetencje do kierowania wszystkimi jachtami na wszystkich akwenach) nie dawał uprawnień - ot, stwierdzał, że ktoś sie szkolił - ale dla ówczesnego monopolu PZŻ na rynku szkolenia żeglarskiego był zapowiedzią zmian i zagrożenia,
- przewiduję, że Pan Lipski - właściciel ISSA Poland - ma takie same ambicje zarejestrowania swojego obecnego, pięciostopniowego systemu patentów, jak i osoby zrzeszone w HALSie (system szkolenia HALS ma zadebiutować na nadchodzących targach żeglarskich w Warszawie). Zgodnie z nową ustawą o sporcie każdy podmiot ma możliwość rejestracji swojego systemu oraz przedstawienia swojej kadry szkoleniowo-egzaminacyjnej - szczegóły tych operacji określą rozporządzenia oraz ustawa o żegludze śródlądowej, o których pisaliśmy w innych wątkach. Jesteśmy zatem światkami początku walki o rynek szkoleń pomiędzy różnymi firmami. Moje pytanie - czy pozostaniemy w obrębie jednego z systemów (PZŻ, RYA, ISSA Poland, HALS), czy przygotujemy i zgłosimy swój własny - ale to temat na oddzielny wątek.