Tagi
armada chorągiew CWM CWM ZHP w Gdyni drużyna drużyny festiwal Gdynia harcerze instruktorzy jacht jachty Jamboree kadry KHDWiŻ konferencja kurs kursy morze mundury muzyka narada patenty pilot polesie prawo projekt PZŻ regaty rejs rejsy rozporządzenie s/y ZAWISZA CZARNY s/y ZJAWA skauci specjalności sport spotkanie stopnie szantowiązałka szanty szkolenie Teliga warsztaty wodniacy wyprawa zhp zlot łódź żeglarstwo
Zawartość raportu:*
Kod potwierdzający*

Kliknij tutaj, aby odświeżyć obrazek, jeśli nie jest wystarczająco czytelny.


Wpisz znaki widoczne na obrazku
Kod rozróżnia małe i wielkie litery
Liczba prób, które możesz wykonać: 3
 

Odp.: Instruktorzy żeglarstwa - ale jacy?

Temat: Odp.: Instruktorzy żeglarstwa - ale jacy?
przez michalsadowski dnia 25.01.2011, 22:42:18

Piotrze, może własnie dlatego, że wiele krajów nie wymaga posiadania patentów a co za tym idzie odbycia szkolenia i zdobycia doświadczenia jest przyczyną wspomnianego przeze mnie w poprzednim poście wymuszania pierwszeństwa? łamania przepisów COLREG?
Może idąc tym tropem należałoby znieść obowiązek posiadania dyplomów przez załogi statków handlowych?
Nie można całej odpowiedzialności za bezpieczeństwo na morzu przerzucać na tych własnie zawodowych marynarzy. Nie wymagając odpowiedniego przygotowania od skipperów amatorów tak właśnie się dzieje.
Jak ukarać kapitana amatora za spowodowanie kolizji, jeśli on wykaże że nie zna przepisów MPDM? a nikt od niego nie wymagał aby je poznał.
Żeby móc samodzielnie prowadzić wachtę morską na statku musiałem skończyć studia, kapitan armator nie musi kończyć nawet kursu nawigacji...