Tagi
armada chorągiew CWM CWM ZHP w Gdyni drużyna drużyny festiwal Gdynia harcerze instruktorzy jacht jachty Jamboree kadry KHDWiŻ konferencja kurs kursy morze mundury muzyka narada patenty pilot polesie prawo projekt PZŻ regaty rejs rejsy rozporządzenie s/y ZAWISZA CZARNY s/y ZJAWA skauci specjalności sport spotkanie stopnie szantowiązałka szanty szkolenie Teliga warsztaty wodniacy wyprawa zhp zlot łódź żeglarstwo
Zawartość raportu:*
Kod potwierdzający*

Kliknij tutaj, aby odświeżyć obrazek, jeśli nie jest wystarczająco czytelny.


Wpisz znaki widoczne na obrazku
Kod rozróżnia małe i wielkie litery
Liczba prób, które możesz wykonać: 3
 

Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem

Temat: Odp.: Zawodowe kwalifikacje w żeglarstwie - prace nad projektem
przez panwac dnia 4.12.2014, 13:35:08

Cytat:

andrzej_sawula napisał(a):
Jeśli organizujemy rejs dla harcerzy, czarterujemy jacht, ale potem nie udostępniamy go nikomu (rejs jest dla naszych członków). Można by się spierać, czy jest to odpłatna organizacja rejsu szkoleniowo-stażowego, ale nawet jeśli, łapalibyśmy się na postanowienia §17, a zatem i na zwolnienie z wymogu posiadania kwalifikacji zawodowych (§3 ust. 2 p. 1). Ważne, że wszyscy uczestnicy wraz z kadrą są naszymi członkami, bo dzięki temu nie mówimy o udostępnianiu, tylko o zorganizowaniu przez stowarzyszenie dla siebie.

No właśnie to nie takie proste - kwestia, jaka będzie interpretacja.

Jeśli GK zorganizuje rejs dla członków ZHP - w porządku. Ale jeśli zrobi to chorągiew? jeśli udział w rejsie weźmie 9 harcerzy z chorągwi i jedna osoba spoza chorągwi lub spoza ZHP (a to częsta praktyka uzupełniania wolnych koi)? Już tu mamy precedens w przypadku szkoleń lub wypoczynku dla członków i osób niezrzeszonych (kwestie VAT).
A co, jak zrobisz rejs stażowy lub szkoleniowy? Te już z definicji podchodzą pod zapisy projektu, w tym także szkolenia i staże dla stopni turystycznych...

Problemów jest więcej - niektóre zapisy projektu są błędne z zasady, np. ten o wymogach dotyczących świadectw i certyfikatów na urządzenia łączności (zakres wymaganych dokumentów nie zależy od wielkości jednostki i obszaru pływania, ale od zainstalowanego wyposażenia i zawartości karty bezpieczeństwa).