Tagi
armada chorągiew CWM CWM ZHP w Gdyni drużyna drużyny festiwal Gdynia harcerze instruktorzy jacht jachty Jamboree kadry KHDWiŻ konferencja kurs kursy morze mundury muzyka narada patenty pilot polesie prawo projekt PZŻ regaty rejs rejsy rozporządzenie s/y ZAWISZA CZARNY s/y ZJAWA skauci specjalności sport spotkanie stopnie szantowiązałka szanty szkolenie Teliga warsztaty wodniacy wyprawa zhp zlot łódź żeglarstwo

Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie

Nowa wersja projektu ministerialnego różna od poprzednich...
Nadesłany przez panwac 9.12.2012, 11:00:00 (2760 odsłon) Więcej wpisów tego autora
Nowości prawne

W piątek, 7 grudnia 2012 roku o godzinie 16:04 w BIP Ministerstwa Sportu i Turystyki pojawiły się nowe pliki, z których najbardziej dla nas interesujący ma tytuł "Projekt-konsultacje społeczne". Rzecz dotyczy kolejnej wersji projektu Rozporządzenia w sprawie Uprawiania Turystyki Wodnej (patrz artykuł: Rozstrzygnięcia w sprawie stopni żeglarskich coraz bliżej...) i nowego spojrzenia na system certyfikatów kompetencji z zakresu sportów wodnych w Polsce. Nowego, bo mimo niezręczności i niedoprecyzowania niektórych z zapisów jest to wyraźne odejście od dotychczasowych rozwiązań. 



Różnice dotyczą:

  • systemu stopni żeglarskich i motorowodnych,
  • założeń szkoleniowych,
  • wymogów formalnych,
  • obiegu dokumentów.

Najważniejsze zmiany:

  1. Projekt zawęża liczbę (amatorskich) stopni żeglarskich i motorowodnych w Polsce. Co do nazwy, znika stopień sternika jachtowego i starszego sternika motorowodnego, choć w praktyce różnica jest znacznie większa.
  2. Projekt znosi obowiązkowe szkolenie na stopnie objęte egzaminem.
  3. Projekt zawiera zapis, że opinie z rejsów i inne dokumenty potwierdzające odbycie stażu musza być POZYTYWNE!
  4. W wykazie wymaganych dokumentów przy ubieganiu się o patent miejsce ZAŚWIADCZENIA LEKARSKIEGO zajmuje OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O BRAKU PRZECIWSKAZAŃ ZDROWOTNYCH.
  5. W dokumencie zmieniono nazewnictwo: staż morski jest teraz stażem po wodach morskich, a nie "pełnomorskich".
  6. Projekt nie przewiduje odbywania stażu na wodach o skoku pływu powyżej 1,5 metra.
  7. W projekcie w niefortunny sposób opisano uprawnienia żeglarza jachtowego - składnia zdania daje dwie możliwości interpretacyjne.
  8. W projekcie zapomniano/pominięto kwestię wydawania wtórników w przypadku zagubienia dotąd posiadanego patentu.
  9. W załączniku przedstawiającym minimalny zakres egzaminu na poszczególne stopnie niedookreślono rodzaj jachtu, na którym ma sie odbywac egzamin - taki zapis będzie powodował dużą dowolność interpretacyjną.
  10. Przewidziano zapis określający tryb wymiany patentu sternika jachtowego na jstm (wymiana po odbyciu stażu 100 h w minimum 2 rejsach morskich po uzyskaniu posiadanego patentu).

 

Zmiany wymogów stażowych i uzyskiwanych uprawnień dla poszczególnych stopni (podstawowa drabinka, z pominięciem kwitu mechanika i licencji na holowanie):

  1. Żeglarz jachtowy
    1. brak wymogu szkolenia przed egzaminem; wymagania: ukończone 12 lat, zdanie egzaminu,
    2. uprawnienia: prowadzenie jachtów żaglowych po wodach śródlądowych; w uprawnieniach zmieniono wielkość jachtów żaglowych, które można prowadzić w porze dziennej w pasie 2 Mm od brzegu po wodach morskich z 8,5 do 12 metrów.
  2. Sternik jachtowy - stopień usunięto.
  3. Jachtowy sternik morski
    1. brak wymogu szkolenia przed egzaminem; wymagania: ukończone 18 lat, odbycie stażu morskiego w wymiarze min. 200 godzin żeglugi w min. 2 rejsach, zdanie egzaminu,
    2. uprawnienia: wszystkie jachty żaglowe na śródlądziu; jachty żaglowe do 24 metrów długości bez ograniczenia akwenu na morzu.
  4. Kapitan jachtowy:
    1. wymagania: posiadanie patentu jstm; po uzyskaniu patentu jstm odbycie stażu morskiego w wymiarze min. 600 godzin żeglugi w min. 3 rejsach, w tym minimum 200 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości od 10 do 24 metrów oraz minimum jeden rejs >100 h na jachtach o długości całkowitej >20 metrów,
    2. uprawnienia: prowadzenie jachtów żaglowych po wodach śródlądowych i morskich.
  5. Sternik motorowodny:
    1. brak wymogu szkolenia przed egzaminem; wymagania: ukończone 12 lat, zdanie egzaminu,
    2. prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych; w uprawnieniach zmieniono wielkość jachtów motorowych, które można prowadzić w porze dziennej w pasie 2 Mm od brzegu po wodach morskich z 8,5 do 12 metrów długości.
  6. Starszy sternik motorowodny - stopień usunięto
  7. Motorowodny sternik morski
    1. brak wymogu szkolenia przed egzaminem; wymagania: ukończone 18 lat, odbycie stażu morskiego lub śródlądowego w wymiarze min. 200 godzin żeglugi w min. 2 rejsach, zdanie egzaminu,
    2. uprawnienia: wszystkie jachty motorowe na śródlądziu; jachty motorowe do 24 metrów długości bez ograniczenia akwenu na morzu.
  8. Kapitan motorowodny:
    1. wymagania: posiadanie patentu mstm; po uzyskaniu patentu mstm odbycie stażu morskiego w wymiarze min. 600 godzin żeglugi w min. 3 rejsach, w tym minimum 200 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości od 10 do 24 metrów oraz minimum jeden rejs >100 h na jachtach o długości całkowitej >20 metrów,
    2. uprawnienia: prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych i morskich.

 

Materiał do rozważań (projekt w wersji pdf) jest dostępny na stronie BIP Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Ocena: 0.00 (Głosów: 0) | Oceń ten tekst |
Komentarze są własnością ich autorów. Twórcy serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za ich treść.

Autor Wątek
Wdzieczak
Wysłano: 09.12.2012, 15:23  Uaktualniono: 09.12.2012, 15:23
Cicha woda
Dołączył: 14.02.2011
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 40
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Druhny i Druhowie

Powyższy projekt rozporządzenia wydaje się w kilku miejscach niedopracowany i kontrowersyjny. Pamiętamy wszyscy sytuację, kiedy to pozornie nieprecyzyjny zapis w ustawie o sporcie spowodował odebranie licznych uprawień instruktorom żeglarstwa.

Wobec tego proponuję stworzyć wspólną listę poprawek, zebrać pod nią wyrazy poparcia od możliwie dużej liczby środowisk żeglarskich, a następnie szybko wysłać to do Ministerstwa.

Nasz wspólny głos może być słyszalny.

Janusz

Autor Wątek
Oguras
Wysłano: 09.12.2012, 15:47  Uaktualniono: 09.12.2012, 15:47
Lejwoda
Dołączył: 17.01.2011
Skąd: Wrocław
Liczba wpisów: 88
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Po pierwsze to jakim prawem sternik jachtowy aby otrzymać patent jachtowego sternika morskiego musi zrobić dodatkowo 100 godzin w dwóch rejsach!? wymagania nowego morsa są identyczne do starego sternika jachtowego wiec odrazu sternicy jachtowi powinni móc wymienić swoje patenty na jachtowych sterników morskich. Poza tym uważam że zredukowanie ilości stopni do trzech to posunięcie o zbyt wielkiej dozie zaufania. Nasze społeczeństwo jest nieprzygotowane mentalnie na takie rozwiązania. Ponoć statystyki wypadków i innych zdarzeń się poprawiają. Z opowiadań ludzi pływający ch po Mazurach, Zegrzu i innych widzę wprost odwrotnie. Co innego statystyki a co innego realia i świadomość zwykłego żeglarza który chciałby bezpiecznie i przyjemnie popływać. To pierwsza niedorzeczność. Druga sprawa to pytanie po co są teraz instruktorzy? Nie potrafię przewidzieć jednoznacznie skutków zwolnienia z obowiązku kursów żeglarskich. Widzę dwie możliwe drogi i nie wiem którą pójdzie rzeczywistość tak więc myślę jeszcze nad tym.

Autor Wątek
Wdzieczak
Wysłano: 09.12.2012, 16:20  Uaktualniono: 09.12.2012, 16:20
Cicha woda
Dołączył: 14.02.2011
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 40
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Więc się zorganizujmy i coś z tym zróbmy:)

Autor Wątek
panwac
Wysłano: 09.12.2012, 17:22  Uaktualniono: 09.12.2012, 17:22
Webmaster
Dołączył: 01.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 849
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Panie Januszu,
Niech się Pan zorganizuje i wreszcie coś zrobi, cokolwiek pożytecznego!

Bo jak na razie od 2 miesięcy spokojnie robimy to bez Pana pomocy - właśnie wróciłem z dzisiejszego spotkania, na którym w gronie osób zaangażowanych w stworzenie zbioru poprawek do każdego z kolejnych projektów poszczególnych ministerstw (a przy tym merytorycznie sprawnych) analizowaliśmy punkt po punkcie ww. dokument i uzgadnialiśmy wspólną wersję propozycji.

My to mamy, na dniach wysyłamy do urzędu... a Pan coś ma poza pustosłowiem i kreowaniem się na zbawcę świata żeglarskiego?

P.S. Jakoś nikt nie rozpacza z powodu Pana nieobecności na spotkaniach roboczych - przynajmniej nie tracimy czasu na polityczne deklaracje i oświadczenia.

Autor Wątek
dexter_ck
Wysłano: 09.12.2012, 17:44  Uaktualniono: 09.12.2012, 17:44
Szara myszka
Dołączył: 03.05.2011
Skąd: Kielce
Liczba wpisów: 3
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
A czy umieścisz Wasze pismo do Ministerstwa na portalu do wglądu?

Autor Wątek
panwac
Wysłano: 09.12.2012, 17:50  Uaktualniono: 09.12.2012, 17:50
Webmaster
Dołączył: 01.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 849
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Mam zamiar zrobić więcej:

1. Zebrać "wspólne zdanie" oraz swoje wątpliwości tam, gdzie takiego wspólnego nie ma i zamieścić na forum w wątku, który już wcześniej założyłem, pod ewentualną dyskusję.
2. Udostępnić ostateczną wersję naszego pisma, do wykorzystania przez innych.

Autor Wątek
Wdzieczak
Wysłano: 09.12.2012, 18:08  Uaktualniono: 09.12.2012, 18:08
Cicha woda
Dołączył: 14.02.2011
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 40
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Druh Panwac ma jakieś problemy ze sobą? Ja grzecznie pisze o współpracy, a Druh na mnie z masą wyzwisk i agresją.

Przykro mi że wieloletni instruktor ZHP reaguje z taką agresją na neutralną propozycje.

Proponuje zapomnieć o tego typu problemach i zorganizować POWSZECHNE spotkanie podczas którego ustalimy wspólnie stanowisko.

Autor Wątek
Wdzieczak
Wysłano: 09.12.2012, 18:11  Uaktualniono: 09.12.2012, 18:11
Cicha woda
Dołączył: 14.02.2011
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 40
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
:)

Autor Wątek
panwac
Wysłano: 09.12.2012, 19:40  Uaktualniono: 09.12.2012, 19:40
Webmaster
Dołączył: 01.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 849
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Panie Januszu,
Proszę współpracować z tymi, którzy są w stanie znieść Pana obecność. Ode mnie zaproszenia Pan nie ma i nie dostanie - mówiłem to już Panu w przeszłości. Pana ciągłe narzucanie się uznaję za zwykłe natręctwo.

Na FB jest opcja blokowania wybranych kont, z której z przyjemnością skorzystałem - doskonale Pan o tym wie. EOT

Autor Wątek
Wdzieczak
Wysłano: 09.12.2012, 20:02  Uaktualniono: 09.12.2012, 20:02
Cicha woda
Dołączył: 14.02.2011
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 40
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Szanowny Druhu

Setki ludzi w moim życiu zawodowym, społecznym i naukowym, o dużo większych osiągnieciach życiowych niż Druh (który na ich tle jest postacią groteskową) chce ze mną współpracować, wiec nie mam z tym problemu:)

Jeśli ktos ma jakieś natręctwo, to Druh Panwac, który w temat nowych przepisów umie wpleść mase agresywnych wypowiedzi. Jesli keidys Druha skrzywdziłem to serdecznie przepraszam:)

Powtórze że powinnismy wszyscy współpracować.



p.s. A FB nie zauwazylem. Mam w przeciwienstwie do Druha ciekawsze zajecia w życiu niz podniecanie się portalami społecznosciowymi. Podobnie nie zauwazyłem jak Druh blokuje konta na portalu Sympatia.pl i Randki.pl ;p

Autor Wątek
panwac
Wysłano: 12.12.2012, 22:41  Uaktualniono: 12.12.2012, 22:41
Webmaster
Dołączył: 01.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 849
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Cytat:
Po pierwsze to jakim prawem sternik jachtowy aby otrzymać patent jachtowego sternika morskiego musi zrobić dodatkowo 100 godzin w dwóch rejsach!? wymagania nowego morsa są identyczne do starego sternika jachtowego wiec odrazu sternicy jachtowi powinni móc wymienić swoje patenty na jachtowych sterników morskich. [ciach]


Prawdopodobnie jest to próba odebrania argumentów przeciwnikom uproszczeń, że przy prostej wymianie sternicy sprzed 1997 roku (uprawnienia jak dzisiejszy żeglarz) bez PU, czyli stażu morskiego nagle dostają do prowadzenia wszystkie jachty morskie. Zauważ, w projekcie nie jest podane, ze te 100 godzin musi być po uzyskaniu patentu sternika

To uzasadnienie i próba odpowiedzi na pozostałe wątpliwości niebawem pojawi się na forum we właściwym wątku (właśnie redaguję wpis).

Autor Wątek
Oguras
Wysłano: 09.12.2012, 22:03  Uaktualniono: 09.12.2012, 22:03
Lejwoda
Dołączył: 17.01.2011
Skąd: Wrocław
Liczba wpisów: 88
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Myślę że to chyba nie miejsce do załatwiania takich spraw.
Druhu Wdzieczak. Z tego co mi wiadomo, Panwac blisko związany z KDWiŻ rozpoczynając analizę tego rozporządzenia w jakiejś grupie, włąśnie robi to w naszym harcerskim wodnym imieniu więc chyba to my się możemy przyłączyć a nie odwrotnie :) I zamiast tracić czas na takie bezproduktywne riposty powinniśmy myśleć jak konstruktywnie zaopiniować ten proponowany system, któy bedzie nam przez lata "umilał" życie.

Autor Wątek
leon
Wysłano: 11.12.2012, 0:26  Uaktualniono: 11.12.2012, 0:26
Lejwoda
Dołączył: 14.03.2010
Skąd: Katowice
Liczba wpisów: 99
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
chyba otwiera mi się jakieś inne rozporządzenie, bo w tym co ja widzę
http://bip.msit.gov.pl/portal/bip/21/ ... _uprawiania_turystyk.html
jest i SJ i obowiązek ukończenia kursu.

Autor Wątek
panwac
Wysłano: 11.12.2012, 0:59  Uaktualniono: 11.12.2012, 0:59
Webmaster
Dołączył: 01.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 849
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Cytat:
chyba otwiera mi się jakieś inne rozporządzenie, bo w tym co ja widzę
bip.msit.gov.pl/portal/bip/21/ ... _uprawiania_turystyk.html
jest i SJ i obowiązek ukończenia kursu.


Leonie, na samym dole: Projekt-konsultacje społeczne link do pliku

Chyba, że od piątku podmieniono plik, ale sądząc po dyskusjach ostatnich 3 dni nie sądzę.

Autor Wątek
Wdzieczak
Wysłano: 11.12.2012, 15:36  Uaktualniono: 11.12.2012, 15:36
Cicha woda
Dołączył: 14.02.2011
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 40
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Druhu Oguras, niech Druh sie wczyta w tekst.

Przeciez ja od początku mówie żebysmy przedstawili wspólne stanowisko. Tylko Druh Panwac dostał jakiegoś ataku i postanowił ten wątek zmienić w jakies osobiste wynaturzenia:)

A wracając do tematu to powinnismy zastanowic sie jak działać aby nasz głos był słyszalny.

Nalezy pamietac ze swoje propozycje przedstawi wiele srodowisk. Samo spisanie pomyslow to nie wszystko.

Dlatego proponuje propozycje uzgodnic w szerszym kręg, tak aby do Ministerstwa trafił list podpisany nie tylko przez ZHP, ale też inne środowiska żeglarskie. Odbiór bedzie zupełnie inny.

Pytanie czy chcemy realnie coś zmienic (a do tego potrzeba zajecia wspolnego stanowiska) czy tylko zamanifestowac odrebne zdanie.

Autor Wątek
tomala_sos
Wysłano: 11.12.2012, 23:46  Uaktualniono: 11.12.2012, 23:46
Szara myszka
Dołączył: 16.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 22
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Jak na razie nie wiadomo czy mamy 'wspólne stanowisko' bo z tego co widzę to tylko Oguras napisał mały merytoryczny komentarz do projektu. Może niech osoby zainteresowane napiszą jakie mają propozycje zmian w tym projekcie i będzie wtedy co dyskutować. Póki co przypomina to scenę z rejsu kiedy nie mogli wybrać metody głosowania...

Autor Wątek
panwac
Wysłano: 12.12.2012, 0:03  Uaktualniono: 12.12.2012, 0:03
Webmaster
Dołączył: 01.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 849
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Tomku, tak, jak Ci obiecałem, przygotowuję kontynuację wątku dot. tego tematu na forum - mam nadzieję niebawem skończyć i wtedy we właściwym takiej debacie miejscu będzie można przedstawiać swoje propozycje.

Zgodnie z naszą rozmową na razie pomijam część ruchu występującego w serwisie, ale przy dalszej eskalacji będę musiał swój czas podzielić między obowiązki redakcyjne i moderatorskie.

Autor Wątek
Wdzieczak
Wysłano: 12.12.2012, 13:38  Uaktualniono: 12.12.2012, 13:38
Cicha woda
Dołączył: 14.02.2011
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 40
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Bardzo słusznie:)

Autor Wątek
tomala_sos
Wysłano: 12.12.2012, 22:29  Uaktualniono: 12.12.2012, 22:29
Szara myszka
Dołączył: 16.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 22
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
I skończyła się dyskusja... Napisze to co wcześniej: i ja i Piotr pracujemy nad swoimi pomysłami zmian w rozporządzeniu. Prawdopodobnie Piotr niedługo wrzuci swoją wersję, jak znam życie rozbudowaną :) Czy ktoś z komentujących w tym poście ma własne przemyślenia?

Autor Wątek
Wdzieczak
Wysłano: 13.12.2012, 10:10  Uaktualniono: 13.12.2012, 10:10
Cicha woda
Dołączył: 14.02.2011
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 40
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
tak i przedstawiłem je w drugim poście. Chodzi o to aby szkolenie nie było obowiązkowe, ale żeby zwiększyć nadzór nad egzaminami.
Dzięki temu uda się uniknąć sytuacji jakie mają miejsce obecnie, kiedy to osoba która przeszła szkolenie obowiązkowe nie umie zrobić zwrotu przez sztag.

Autor Wątek
panwac
Wysłano: 13.12.2012, 11:46  Uaktualniono: 13.12.2012, 11:46
Webmaster
Dołączył: 01.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 849
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Cytat:
tak i przedstawiłem je w drugim poście. Chodzi o to aby szkolenie nie było obowiązkowe, ale żeby zwiększyć nadzór nad egzaminami.

Po pierwsze zaproponował Pan to, co proponuje Minister (brak obowiązku szkolenia), po drugie Ministerstwo daje tylko zakres wymogów egzaminacyjnych (nie ma żadnej adnotacji o egzaminach centralnych, nadzorze centralnym, instytucji nadzoru), po trzecie to nie są propozycje wpisu do rozporządzenia (paragraf, punkt, treść, uzasadnienie).

Autor Wątek
Wdzieczak
Wysłano: 13.12.2012, 16:13  Uaktualniono: 13.12.2012, 16:13
Cicha woda
Dołączył: 14.02.2011
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 40
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
Wiem że Ministerstwo zaproponowało brak szkolenia.
Proponuje ten fragment poprzeć, ale dodać dodatkowy punkt (lub raczej kilka)na temat objęcia egzaminów nadzorem.

Uzasadnienie: Obecnie istnieje obowiązek szkolenia przed egzaminem. Mimo to co roku wypuszcza się wiele osób o skrajnym stopniu niedouczenia, z czym się chyba wszyscy zgodzimy. Skoro obowiązek szkolenia nie zapewnia wysokiego poziomu umiejetnosci wsrod wszystkich osób otrzymujących patenty problem musi istnieć gdzie indziej. Moim zdaniem jest nim brak nadzoru nad egzaminami, ktore czesto są formalnoscią a zdawalonsc jest bliska 100%. Powód? Egzaminator jest naczesciej (posrednio lub bezpsorednio) powiązany ekonomicznie z osoba zdającą, krótko mówiac jest klietem ktory płaci a organizator krusu nie chce zeby rozeszła sie plotka ze u niego duzo osob oblewa egzamin, bo wtedy klienci pojda tam gdzie jest łatwiej.
Wobec tego konieczne wydaje się objecie procesu egzaminowania jakąkolwiek kontrolą, czy to ze strony PZŻ, czy Ministerstwa.

Autor Wątek
panwac
Wysłano: 13.12.2012, 21:10  Uaktualniono: 13.12.2012, 21:10
Webmaster
Dołączył: 01.09.2003
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 849
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
1. Dyskusja jest prowadzona na forum.
2. Oczywiście każdy ma prawo pisać do ministerstwa we własnym imieniu cokolwiek, np. wyrazy poparcia - dla mnie to zbytek, bo zwiększa objętość pisma (urzędnicy nie lubią czytać długich tekstów).
3. Mam nieco inne zdanie dot. przyczyn obecnego poziomu szkolenia - zawarłem je na forum.
4. Nawet, gdybym w pełni się z Panem zgadzał, to bym się nie odważył skopiować Pana uzasadnienia do naszego dokumentu (uważam, że się nie nadaje). Proszę je uważnie przeczytać raz jeszcze, a domyśli się Pan czemu.

Dalsza debata na forum - nie rozmydlajmy wątku.

Autor Wątek
Wdzieczak
Wysłano: 14.12.2012, 9:00  Uaktualniono: 14.12.2012, 9:00
Cicha woda
Dołączył: 14.02.2011
Skąd: Łódź
Liczba wpisów: 40
 Odp.: Stopnie żeglarskie i motorowodne - jednak zaskoczenie
ok